Noutăți

129 de ONG-uri cer președintelui să nu promulge în forma actuală Legea privind combaterea spălării banilor și finanțării terorismului

Posted by on Nov 8, 2018 in Uncategorized | 0 comments

129 de ONG-uri cer președintelui să nu promulge în forma actuală Legea privind combaterea spălării banilor și finanțării terorismului

129 de organizații nonguvernamentale, printre care și FCS, i-au cerut președintelui Klaus Iohannis să nu promulge și să ceară reexaminarea legii privind prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, care a fost adoptată de Parlamentul României în 24 octombrie.   Menționăm că, în textul legii au fost introduse prevederi ce nu răspund unor probleme de fond și vor conduce la blocarea activității asociațiilor și fundațiilor și altor persoane juridice fără scop patrimonial din România.   De exemplu, printr-o traducere eronată a unor termeni din Directiva europeană, legea românească obligă organizațiile neguvernamentale să-și raporteze lunar, sub sancțiunea desființării, toți beneficiarii serviciilor oferite. Aceasta încalcă deopotrivă drepturile beneficiarilor (dreptul la viață privată) și ale asociațiilor (dreptul la liberă asociere) și reprezintă o extra-birocrație, împovărând nejustificat activitatea organizațiilor.   Textul integral al scrisorii poate fi citit aici.   Amintim că, în 24 octombrie, Camera Deputaților a adoptat Legea pentru combaterea spălării banilor, care conține mai multe prevederi controversate, ce vor îngreuna și vor îngrădi activitatea multor ONGuri, în special ale celor care vizează mii de beneficiari și asociații mici, cu puține resurse, și ale celor care lucrează cu persoane din grupuri vulnerabile. Inclusiv, a noastră și a ONG-urilor pentru care comunitatea sibiană și o bună parte din România se mobilizează în fiecare an la Maratonul International Sibiu. Fără vreun temei și fără publicarea vreunei analize de risc, așa cum recomandă standardele internaționale în materie, legea plasează societatea civilă în aceeași categorie de risc financiar cu furnizorii de servicii de jocuri de noroc și cu instituțiile bancare. Mai multe detalii aici și varianta cea mai recentă a proiectului de lege...

read more

Vot final Bugetare Participativă

Posted by on Nov 1, 2018 in Bugetare Participativă | 0 comments

Vot final Bugetare Participativă

Astăzi a început etapa a doua de vot a proiectelor depuse în programul de bugetare participativă. Ne bucurăm că, din cele 22 ajunse în finală au rămas și 5 din cele 9 propuse de participanții la mini-hackathonul organizat la sediul FCS în această vară. Cele 5 proiecte rămase în cursă sunt: Panouri de graffiti în spații publice – propune asigurarea, în spații publice (în engleză așa-zisele Permission Walls/Areas), de panouri pe care doritorii să poată crea lucrări temporare, prin graffiti. Proiectul integral poate fi citit și votat aici. Ecrane led de înaltă rezoluție – o nouă viața pentru pasajul de la bulevard – presupune înlocuirea actualului sistem de afișaj ineficient și inestetic, cu 2 videowall-uri compuse din matrice de display-uri LFD Samsung profesionale. Proiectul integral poate fi citit și votat aici. Joaca urbană e și pentru „oameni mari” – amenajarea unui spațiu în Parcul Tineretului, în care adulții și tinerii să aibă la dispoziție o varietate de activități și un spațiu plăcut pentru petrecerea timpului liber. Proiectul integral poate fi citit și votat aici. Delimitatoare pentru pistele de bicicletă – montarea unor delimitatoare din cauciuc de-a lungul pistei de biciclete. Proiectul integral poate fi citit și votat aici. Panou de escaladă accesibil tuturor în mod gratuit – amplasarea unui panou de escaladă și bouldering (escaladă la mică înălțime) cu diferite niveluri de dificultate. Proiectul integral poate fi citit și votat aici.   Felicitări tuturor și succes în continuare!   În această etapă se poate vota pentru un singur proiect, până în data de 15 noiembrie. Vă încurajăm să le parcurgeți pe toate și să-l votați pe cel pe care considerați că merită să fie pus pe harta orașului.   NB: Amintim că acesta este primul an în care locuitorii Sibiului sunt invitați să bugeteze participativ, cot la cot cu Primăria mun. Sibiu. *Toate fotografiile au fost preluate de pe paginile de prezentare ale...

read more

Cel mai mare grant oferit de FCS: 212.228 lei pentru Dăm Startul în Viață

Posted by on Oct 31, 2018 in Maratonul Internațional Sibiu, Uncategorized | 0 comments

Cel mai mare grant oferit de FCS: 212.228 lei pentru Dăm Startul în Viață

Ne bucurăm mult să anunțăm că Fundația Comunitară Sibiu a oferit cea mai mare finanțare din 2018, precum și de până acum, în cadrul celei de-a șaptea ediții a Maratonului Internațional Sibiu. Mai exact, este vorba de suma de 212.228 lei, acordată cauzei Dăm Startul în Viață. Aflată la cea de-a șasea participare în cadrul (semi)maratonului, inițial echipa și-a propus să strângă 120.000 lei pentru a achiziționa 4 incubatoare, care, datorită succesului campaniei, în scurt timp s-au transformat în 150.000 lei pentru 5 bucăți. Cu sprijinul și încrederea celor 938 de alergători și 1.739 de susținători care au lăsat urme pentru proiect, până la urmă, obiectivul a fost depășit cu mult și au fost cumpărate 8 incubatoare: 5 închise (149.345 lei) și 3 deschise (59.999 lei). Șapte dintre acestea au fost donate secției de Prematuri, înlocuindu-le pe cele vechi de 35-40 de ani, iar cel de-al optulea a fost donat secției de nou-născuți, pentru a fi folosit în punctul de reanimare neonatală de la sala de nașteri. De-a lungul celor șase ediții în care a participat la maraton, Dăm Startul în viață a primit finanțări în valoare de aproape 584.000 lei, cu care au fost achiziționate diverse echipamente medicale pentru secția de terapie intensivă a maternității Spitalului Clinic Județean de Urgență Sibiu, precum incubatoare performante, ecograf, pulsoximetru neonatal, circuite de respirație sau teste pentru analize. „Participarea la Maratonul Internațional Sibiu este deja o tradiție pentru noi și pentru partenerii noștri, As. Mâini Unite, E.M.M.A. și Asociația Unii Pentru Alţii. Maratonul este nu doar cea mai mare oportunitate anuală de îndeplinire a scopului principal al asociației – dotarea maternității cu echipamente moderne, sigure și performante cu care să putem ajuta în continuare la reducerea complicațiilor și mortalității asociate prematurității și altor afecțiuni perinatale”, echipa Baby Care Sibiu.  Felicitări echipei și mulțumim tuturor celor care au sprijinit cauza! Amintim că, în 26 mai 2018, aproape 4.000 de alergători, profesioniști și amatori, adulți și copii din Sibiu și din toată România, dar și din afara ei au lăsat urme pentru cele 26 de cauze de la cea de-a șaptea ediție a Maratonului Internațional Sibiu – cel mai mare eveniment filantropic de alergare din țară. Acestora li s-au alăturat în jur de 5.770 de donatori și peste 40 de companii partenere. Cu eforturi comune, împreună am reușit să strângem 592.492 lei. Vă mulțumim tuturor! „Cred că tocmai asta e fain la maraton, că nu e filantropia aia clasică, în care ai niște oameni cu foarte mulți bani care din excesul lor dau ceva comunității. Maratonul lucrează cu foarte mulți oameni, în momentul de față, persoane care contribuie financiar sunt undeva între cinci și șase mii de oameni care fac un fel de donații pe an, prin intermediul nostru. Pentru o populație ca a Sibiului este un procent destul de mare, mulți dintre cei care fac asta neavând o situație financiară extraordinară și știm asta pentru că vorbim cu ei la telefon, de multe ori ne spun că așteaptă să le intre salariul sau pensia ca să facă o anumită donație”, Ciprian Ciocan, director executiv Fundația Comunitară Sibiu. Lista cu proiectele și sumele pe care fiecare din cele 26 de cauze le-a primit poate fi văzută aici, iar în albumul Pentru ce am alergat la Maratonul Internațional Sibiu 2018 puteți vedea fotografii adăugate pe...

read more

Voluntari de cursă lungă ed. 2: duminică în familia extinsă a comunității

Posted by on Oct 30, 2018 in Uncategorized, Voluntari de Cursă Lungă | 0 comments

Voluntari de cursă lungă ed. 2: duminică în familia extinsă a comunității

„Știam că asta e ultima cursă la care alerg anul ăsta, așa că mi-am lăsat adidașii la îndemână”, Andreea Tărnăuceanu, BIS Teatru. „După aia îi pun în cui până anul viitor”. În 28 octombrie, ultima duminică din această lună, ne-am bucurat de vremea bună la o alergare ușoară și un picnic urban, la a doua ediție a crosului Voluntari de cursă lungă, organizat de Clubul Sportiv Comunitar Sibiu (CSCS), cu sprijinul nostru. Dincolo de voluntarii care ne sunt alături la Maratonul Internațional Sibiu – unii veniți de curând, alții dedicați maratonului deja de mulți ani –, au participat voluntari de la diferite evenimente și cauze din Sibiu: de la cele mai mici la cele de care se știe în toată România și în afara ei. Am apreciat în mod deosebit inventivitatea unor doritori de alergare. De exemplu, a celor care și-au amintit că au făcut voluntariat pe scara blocului unde locuiesc sau au ajutat la spălatul vaselor la prieteni și rude. În total, o gașcă de vreo 50 de persoane. O surpriză pentru alergători au fost instrumentele de percuție instalate din kilometru în kilometru, de către unul dintre alergători și membru CSCS. Mulțumim, Andrei, că ne-ai lăsat să batem toba! Și poate cea mai memorabilă parte a experienței a fost picnicul de la final, o adevărată duminică în familia extinsă a comunității. Între bătăliile „cine are cea mai bună zacuscă” și schimburile de rețete de murături și plăcinte am decis la unison – picnicul acesta trebuie să devină tradiție. Mulțumim tuturor, ne revedem la ediția cu numărul 3! Până atunci, spor la voluntariat și antrenamente. PS: Mai multe fotografii de la eveniment pot fi văzute aici și aici. Mulțumim, Ana-Maria Nichitelea și Florin Țintea, pentru...

read more

Înscrieri cros Voluntari de Cursă Lungă, ed. 2

Posted by on Oct 18, 2018 in Voluntari de Cursă Lungă | 0 comments

Înscrieri cros Voluntari de Cursă Lungă, ed. 2

VolunȚari și Voluntari, care în ultimul an ați pus umărul la construirea unui Sibiu mai puternic, vă invităm la a 2-a ediție a crosului Voluntari de Cursă Lungă, ce va avea loc în data de 28 octombrie. Participarea la cros este gratuită și înscrierile se fac aici: www.goo.gl/Fb9kGt. La fel ca în cazul primei ediții, aducem sub lumina reflectoarelor două lucruri foarte importante pentru noi: voluntarii și grija pentru natură. Pe parcursul a 5 km vă veți bucura de o alergare plină de voie bună pe aleile tomnatice ale Parcului Sub Arini, în timp ce ne ajutați să „reciclăm” materiale rămase de la edițiile anterioare ale Maratonului Internațional Sibiu: veți purta unul dintre numerele neridicate, iar la Finish veți primi una dintre medaliile rămase. În plus, la final transformăm punctul de revitalizare în zonă de picnic urban. Facem o masă comună, unde fiecare participant aduce câte ceva. Inclusiv, cana de acasă, pentru a încerca să avem cât mai mult grijă de mediu. Și pentru că niciodată nu este prea multă mișcare, printre povești mai jucăm un volei, un tenis. Vă încurajăm să veniți cu prietenii și întreaga familie! Cine poate participa? Așteptăm orice persoană care a făcut voluntariat în ultimul an. Știm că sunt și evenimente la care copiii voluntariază alături de părinți (de exemplu, la acțiuni de curățenie în parcuri sau plantări). Ne bucurăm dacă veniți cu toată familia și acum, mai ales că la final rămânem la picnic. Singura condiție este să vă asigurați că cei mici pot să termine cursa (fiind vorba de o distanță de 5 km, sugerăm să aibă minim 10 ani). Când? 28 octombrie, între 10:00 și 13:00. Unde? Startul se va da în fața Stadionului Municipal din Parcul Sub Arini. Aici puteți vede traseul complet, pentru a vă putea stabili o strategie de cursă. Ce poți aduce la picnic? Orice poveste merge mai bine la un ceai cald sau cafea, așa că vă încurajăm să luați termosul. Și niște prăjituri sau plăcinte. Zacusca și murăturile sunt de sezon și merg bine și ele. La fel și fructele, sau orice vă vine în minte. În măsura posibilităților, luați și cana preferată de acasă. Cum te înscrii? Înscrierile se fac aici, completând formularul până pe 26 octombrie, ora 23:59.   Cum a apărut crosul Voluntari de cursă lungă? De-a lungul anilor, am încercat să păstrăm cu atenție fiecare număr de alergător sau medalie neridicată sau rămasă în plus la Maratonul Internațional Sibiu. Le-am plimbat din cutie în cutie, dintr-un colț în altul, mereu cu gândul că într-o zi le vom da altă viață. În același timp, ne-am întrebat de nenumărate ori: oare cum o fi să-i vedem pe VolunȚarii noștri de la Maratonul Internațional Sibiu, făcând schimb de roluri cu alergătorii? Dar și cum o fi să facem un eveniment special pentru voluntarii care pun în mișcare atâtea lucruri faine din Sibiu? În primăvara anului 2018 am îmbinat cele două dorințe și am dat startul Crosului Voluntari de Cursă Lungă. Voluntari de Cursă Lungă este organizat de Clubul Sportiv Comunitar Sibiu, alături de Fundația Comunitară...

read more

Proiecte câștigătoare CitySense Hackathon 2.0

Posted by on Oct 16, 2018 in CitySense | 0 comments

Proiecte câștigătoare CitySense Hackathon 2.0

Sâmbătă, 13 octombrie, am căutat soluții ce pot face lumea offline mai interesantă și mai accesibilă prin intermediul tehnologiei, în cadrul CitySense Hackathon 2.0: Interacțiunea Offline, alături de aproape 50 de ingineri, IT-iști, urbaniști, arhitecți, designeri, artiști, specialiști în psihologie sau sociologie. Ca și în cazul primului hackathon CitySense, am plecat de la modelul 8 ore peste program pentru o cauză bună și am pus la bătaie bani pentru implementarea prototipurilor celor mai bune idei. Finanțarea oferită de data aceasta a fost de 26.850 lei, iar participanții au dezvoltat concepte privind îmbunătățirea interacțiunii offline în patru direcții: Implicare civică Sport și mișcare Incuziune socială Cartiere și vecinătăți Conform votului final, două proiecte au fost desemnate câștigătoare și vor primi finanțare pentru implementarea unor prototipuri în Sibiu: Music Hub și Play in It. Primul presupune crearea unui spațiu de întâlnire și experimentare muzicală. „Music Hub reprezintă locul și contextul întâlnirii între oameni pasionați de muzică, de artă. Profesioniști sau amatori, ei pot împărtăși idei, abilități și experiențe, într-un cadru ce oferă inspirație și creativitate, instrumentele necesare parcursului artistic. Un loc în care se vor naște idei muzicale, formule artistice, evenimente culturale, unde vei putea învăța și vei putea fi învățat. Copil sau adult, Music Hub iți oferă spațiu de încercare – descoperirea instrumentului tău și de întâlnire – a altor oameni care, ca și tine, știu sau vor afla, importanța muzicii în calitatea vieții personale”, subliniază membrii echipei. Play in It este o aplicație dedicată iubitorilor de sport și mișcare, ce va permite găsirea unor parteneri cu care să practici sportul preferat. „A fost un concurs de idei. Noi avem un buget pe care îl punem la dispoziție pentru implementarea acestor idei. Urmează ca fiecare echipă în parte să-și facă un plan concret și să vină cu un grafic de implementare. Abia atunci vom putea ști cu exactitate cât costă fiecare și în cât timp vor fi implementate. Părerea mea este că până la finalul anului le vom vedea demarate și implementate în mare măsură”, Ciprian Ciocan, Directorul Executiv al Fundației Comunitare Sibiu. Celelalte trei concepte dezvoltate până la finalul zilei sunt: Jocuri între generații, care-și dorește să aducă împreună oameni de toate vârstele, care să învețe unii de la alții, respectiv, jocuri și meserii, House of Arts, care propune crearea unui spațiu de întâlnire și creație pentru artiști și Social Hub în casa scării, care presupune revitalizarea unei scări de bloc și transformarea acesteia în loc de întâlnire și petrecere a timpului liber pentru vecini. De asemenea, în cadrul evenimentului, un participant a prezentat platforma Helpific, ce vine în sprijinul persoanelor cu dizabilități și care a fost dezvoltată în urma unui hackathon similar, din Estonia. Pentru a vedea mai multe poze de la hackathon și pentru a  fi la curent cu evoluția proiectelor vă încurajăm să urmăriți pagina de facebook CitySense și siteul...

read more

Proiecte eligibile pe lista de Bugetare participativă

Posted by on Oct 15, 2018 in Bugetare Participativă | 0 comments

Proiecte eligibile pe lista de Bugetare participativă

Astăzi, Primăria Mun. Sibiu a publicat lista proiectelor declarate eligibile în cadrul procesului de bugetare participativă: 36 din totalul de cca. 150 înscrise. Ne bucurăm mult că 9 din cele 36 au fost propuse de participanții la o ședință de brainstorming organizată la sediul FCS, într-o seară caldă de iulie. Întâlnirea adusese împreună în jur de 20 de sibieni, uniți de dorința de a face viața în oraș mai frumoasă, dar și de cea de a-și asuma puterea și responsabilitatea pe care o au în calitate de cetățeni. Mai multe despre aceasta puteți citi aici, iar aici găsiți poze.   Cele 9 idei care au intrat în prima etapă de vot sunt: Stații de încărcare pentru telefoanele mobile – amplasarea a 18 stații de încărcare USB în zonele din oraș unde nevoia de a avea acces la propriul telefon este maximă. Proiectul integral poate fi citit și votat aici. Stații de reparații și panouri de atenționare pentru un sibiu bike-friendly – presupune instalarea unor panouri la intrările în oraș, ce menționează cei 1,5 metri recomandați pentru depășirea laterală a bicicliștilor. Proiectul integral poate fi citit și votat aici. Panouri de graffiti în spații publice – propune asigurarea, în spații publice (în engleză așa-zisele Permission Walls/Areas), de panouri pe care doritorii să poată crea lucrări temporare, prin graffiti. Proiectul integral poate fi citit și votat aici. Ecrane led de înaltă rezoluție – o nouă viața pentru pasajul de la bulevard – presupune înlocuirea actualului sistem de afișaj ineficient și inestetic, cu 2 videowall-uri compuse din matrice de display-uri LFD Samsung profesionale. Proiectul integral poate fi citit și votat aici. Joaca urbană e și pentru „oameni mari” – amenajarea unui spațiu în Parcul Tineretului, în care adulții și tinerii să aibă la dispoziție o varietate de activități și un spațiu plăcut pentru petrecerea timpului liber. Proiectul integral poate fi citit și votat aici. Delimitatoare pentru pistele de bicicletă – montarea unor delimitatoare din cauciuc de-a lungul pistei de biciclete. Proiectul integral poate fi citit și votat aici. Panou de escaladă accesibil tuturor în mod gratuit – amplasarea unui panou de escaladă și bouldering (escaladă la mică înălțime) cu diferite niveluri de dificultate. Proiectul integral poate fi citit și votat aici.   Căsuța de lectură – instalarea și dotarea cu cărți a unor biblioteci stradale în miniatură, la care au acces liber toți doritorii.Proiectul integral poate fi citit și votat aici. Leagăne muzicale – amplasarea unor instalații urbane interactive ce îmbină plăcerea de a te da în leagăn, cu gașca de prieteni și cu necunoscuți, cu cea de a crea muzică alături de ei în acest timp. Proiectul integral poate fi citit și votat aici. Mulțumim tuturor celor care au acceptat provocarea și ne-au fost alături și vă urăm mult spor în continuare!   Indiferent dacă ați reușit sau nu să depuneți proiecte pentru bugetarea participativă, vă încurajăm să le parcurgeți pe toate și să le votați pe cele pe care le considerați mai potrivite. Amintim că prima etapă de vot are loc între 15-28 octombrie și în cadrul acesteia se pot alege maxim șase proiecte (câte unul pentru fiecare dintre cele șase domenii...

read more

592.492 lei strânși pentru cauzele de la MIS 2018

Posted by on Oct 4, 2018 in Maratonul Internațional Sibiu | 0 comments

592.492 lei strânși pentru cauzele de la MIS 2018

În 26 mai, aproape 4.000 de alergători, profesioniști și amatori, adulți și copii din Sibiu și din toată România, dar și din afara ei au lăsat urme pentru cele 26 de cauze de la cea de-a șaptea ediție a Maratonului Internațional Sibiu – cel mai mare eveniment filantropic de alergare din țară. Acestora li s-au alăturat în jur de 5.770 de donatori și peste 40 de companii partenere. Cu eforturi comune, împreună am reușit să strângem 592.492 lei. Vă mulțumim tuturor!   Mai jos puteți vedea lista cu proiectele și sumele pe care fiecare cauză a reușit s-o adune, precum și informații despre cele care deja au fost duse la bun sfârșit. Detalii despre activitățile și bugetele pe care și le-au propus toate proiectele pot fi citite aici, iar pe parcursul derulării acestora adăugăm fotografii în albumul Pentru ce am alergat la Maratonul Internațional Sibiu 2018.   Cauze pentru care am lăsat urme în 2018:  Dăm Startul În Viaţă – As. Baby Care Sibiu, As. Mâini Unite, E.M.M.A., As. Unii Pentru Alţii: 212.228,3 lei. Ne bucurăm mult să anunțăm că este de departe cea mai mare sumă strânsă în acest an, precum și în toți cei șapte ani de eveniment. Felicitări echipei și tuturor celor care au contribuit la strângerea sumei! Cu acești bani vor fi cumpărate incubatoare și alte echipamente necesare pentru secția de neonatologie de la maternitatea din Sibiu; MagiCamp – Joacă la greu pentru copii cu afecțiuni oncologice – Asociația MagiCamp: 46.194,9. Suma a fost folosită pentru organizarea taberelor MagiCamp, care s-au încheiat în luna septembrie. Amintiri despre acestea pot fi citite aici; Campanie de Castrări Gratuite Câini și Pisici– Asociația pentru Protecția Animalelor și a Naturii Animal Life: 38.668,93 lei. Cu ajutorul lor au fost sterilizate 385 de animale, în decurs de 5 zile. Albumul complet și povestea campaniei pot fi văzute aici. Căsuța din Munți – Asociația Tur Alpin: 17.467,88 lei. Căsuța din Munții Cindrel crește pas cu pas, asociația propunându-și s-o construiască în decursul următorilor ani, iar povestea ridicării ei este povestitiă pe pagina de facebook a asociației; Ajung la timp – Fundația Un Copil O Speranță Sibiu: 22.119,12 lei; Cu Drag, pentru Barza Albă – Asociația Prietenii Berzelor 6.411,03 lei; Dăruim speranţă – Activi pentru incluziune – Asociaţia Diakoniewerk International – 13.440,31; Vorbesc cu copilul meu despre abuz – As. pentru Libertate și Egalitate de Gen – A.L.E.G. – 10.863,53 lei; EDU-TV 2 – As. Spitalului de Psihiatrie „Dr. Ghe. Preda” Sibiu în colaborare cu Clubul Rotary Sibiu: 13.302,23 lei; Holzstock, festival mic și fain în Valea Hârtibaciului – Centrul European pentru Întâlnirea Tineretului Hosman: 3.087,45 lei. Evenimentul a avut loc în luna august; Inimi sănătoase- Spitalul Copiilor Sibiu – Fundaţia Polisano: 48.721,82 lei; Ne pregătim pentru viață – Asociația WeHelp!: 13.636,67 lei. Timp de 4 zile, 17 copii din medii defavorizate au participat la tabăra organizată ca o continuare a programului educativ ,,Ajută copiii din familii defavorizate să meargă la școală”, care încearcă să contribuie la reducerea abandonului școlar; Pe firul curentului – Asociația Științescu Hub: 3.407,12 lei; Povești cu sens – Început în carieră pentru tinerii din centrele de plasament – Asociația De Poveste: 28.965,12 lei. Până acum, tineri din 3 centre de plasament (de la Orlat, Agârbiciu și centrul de plasament Gulliver au participat la ateliere unde au dezbătut teme privind importanța studiilor, a contractului de muncă sau drepturile și obligațiile angajatului și ale angajatorului. De asemenea, au început vizitele la companii din Sibiu.; Prima noastră locomotivă – Asociația Prietenii Mocăniței: 15.701,85 lei; S.E.R.A. – Sănătatea Elevilor Răsare Aici – Fundația Didactica – Școala Primară Româno-Finlandeză Sibiu: 20.454,97...

read more

CitySense Hackathon 2.0: Interacțiunea Offline

Posted by on Sep 28, 2018 in CitySense | 0 comments

CitySense Hackathon 2.0: Interacțiunea Offline

Cum putem îmbunătăți interacțiunea offline cu ajutorul tehnologiei? În 13 octombrie, ne întâlnim la CitySense Hackathon 2.0, să căutăm răspunsuri, muncind cot la cot, în echipe interdisciplinare. Cele mai bune idei vor primi finanțare pentru implementarea unor prototipuri. Suma totală pe care o punem la la bătaie în cadrul hackathon-ului este de 26.850 lei.   Ce vrem să rezolvăm? Tehnologia este un instrument, care poate să conecteze și să deconecteze. O poți folosi pentru a socializa online, ascuns în casă și în stația de autobuz, sau pentru a programa o întâlnire cu prietenii la fotbal. Prin intermediul ei poți descoperi spații interesante din oraș și poți ajuta vecinul orb de la 3 să-și creeze rutine zilnice, care să-i facă mai ușoară plimbarea prin parc fără a depinde de însoțitor. Indiferent dacă vorbim de izolarea tinerilor și a vârstnicilor, despre dificultățile întâmpinate de persoanele cu dizabilități și cele cu posibilități materiale reduse sau de greutatea cu care se întâlnesc vecinii de bloc și de cartier pentru a-și rezolva problemele, este cert că lumea offline poate fi mai interesantă și mai accesibilă prin intermediul tehnologiei. Și mai ales, poate face orașul mai responsiv la nevoile membrilor comunității.   Cum va arăta evenimentul? La fel ca în cazul primului Hackathon CitySense, plecăm de la modelul 8 ore peste program pentru o cauză bună și aducem împreună în jur de 35 de ingineri, programatori, sociologi, antropologi, psihologi, oameni de comunicare, educatori, urbaniști, designeri, pasionați de tech sau pur și simplu cetățeni interesați de creșterea calității vieții în Sibiu. Timp de 8 ore, vom încerca să înțelegem mai bine problema, ne vom pune întrebări – multe întrebări! –,  vom lansa și vom relansa idei și vom finisa proiectele. Vom folosi „regula celor 2 picioare” și vom lucra în echipe interdisciplinare. La final, echipele vor prezenta conceptele dezvoltate, iar cele mai bune vor primi o finanțare pentru implementarea unor prototipuri. Suma totală pe care o punem la dispoziție este de 26.850 lei. Mai mult decât atât, seara rămânem la un afterparty, să mai povestim 😉   Ce înțelegem prin tehnologie? Privim tehnologia printr-o lentilă mai largă. Suntem interesați de soluții bazate pe platforme de comunicare, dar și de cele cu aplicații, senzori sau plăcuțe Arduino. Tipuri de interacțiuni offline pe care le poți aborda, fără a fi limitat la acestea: Activități sportive, drumeții, meetup-uri, implicare civică, dezbateri, voluntariat, incluziunea diferitor categorii defavorizate, activități intergeneraționale, socializare între vecinii de bloc și cartier etc.   Cine se poate înscrie? Avem nevoie de soluții ce implică tehnologia, dar și know-how care să ofere date ce pot ajuta la dezvoltarea acesteia. Credem în valoarea adusă de colaborarea interdisciplinară și așteptăm atât persoane tehnice, cât și non-tehnice, profesioniști și pasionați de domeniu.   Cum te înscrii? Te poți înscrie completând formularul de aici până pe 8 octombrie, ora 23:59. Nu uita să ne spui ce problemă ți-ar plăcea să abordezi! În cazul în care vei fi selectat, vei primi confirmarea participării via email până marți, 9 octombrie, ora 23:59.   Ce îți oferim? Posibilitatea de a obține finanțare pentru implementarea prototipului ideii tale / a echipei tale Sprijin și consultanță în implementare Posibilitatea de a lucra cot la cot cu oameni faini din domeniu Cafea și ceai la discreție, un prânz delicios și un afterparty pe măsură   Ce așteptări...

read more

Visma Software – partener principal al Maratonului Internațional Sibiu și în 2019

Posted by on Sep 25, 2018 in Maratonul Internațional Sibiu | 0 comments

Visma Software – partener principal al Maratonului Internațional Sibiu și în 2019

Dincolo de munca depusă în dezvoltarea pieței de IT, de 7 ani, Visma Software Romania ne-a fost alături și ne-a ajutat să dezvoltăm comunitatea, de când încă eram o mână de alergători și încă lăsam urme la SemiMaraton, dar și în alte programe, de fiecare dată când am avut nevoie. Ne bucurăm să anunțăm că Visma va fi partenerul principal al evenimentului și în 2019, pentru al cincilea an consecutiv! Mulțumim pentru încrederea acordată. Foto principală: Marius...

read more

Ce se întâmplă cu proiectele după Științescu? Interviu cu Eduard Jarnea

Posted by on Sep 21, 2018 in Fondul Științescu Sibiu | 0 comments

Ce se întâmplă cu proiectele după Științescu? Interviu cu Eduard Jarnea

Ne bucurăm de fiecare dată când vedem că foștii educatori Științescu derulează proiectele în afara fondului sau chiar dezvoltă alte concepte, continuînd să transmită pasiunea pentru educația STEAM. Printre alții, am urmărit activitatea lui Eduard Jarnea, care ne-a fost alături la primele două ediții și care și acum duce mai departe dragul de științe exacte.   De la IT la proiecte în comunitate Când îl întrebi despre Laboratorul lui Ben, cu care a aplicat în 2015 la Fondul Științescu Sibiu, Eduard Jarnea spune că a avut la bază povestea de success a lui Ben Carson: un copil de culoare, sărac și fără tată, care din codașul clasei a ajuns unul din cei mai buni neurochirurgi din lume, fiind primul neurochirurg care a separat cu success o pereche de siamezi. Aceasta este și istorioara pe care le-o zice elevilor la prima întâlnire. Eduard este pasionat de ingineria calculatoarelor – specializare pentru care a optat și la facultate – și cu vreo 2-3 ani înainte de lansarea Fondului Științescu începuse să se implice ca voluntar în diverse proiecte educaționale pentru copii. „Deși aparent nu există nicio legătură între programare și coordonarea proiectelor educaționale, pe parcursul timpului am observat că multe aptitudini obținute în urma studiului la facultate și la locul de muncă sunt foarte utile în planificarea, crearea și coordonarea proiectelor”, subliniază acesta. Când a auzit că Științescu Sibiu caută oameni pasionați care să devină educatori, un coleg de muncă i-a povestit și l-a îndemnat să aplice. Aproximativ în aceeași perioadă, Edi i-a cumpărat surorii, absolventă de biologie, un microscop, pe care l-a testat și a rămas fascinat de complexitatea lumii microscopice. Așa a luat naștere Laboratorul lui Ben – un proiect gândit să le transmită copiilor de 7-14 ani pasiunea pentru microlume (mai multe despre proiect puteți citi aici). Un an mai târziu, după experiența Laboratorului și din dorința de crea un alt concept pentru elevii care deja participaseră la acesta a apărut ideea Academiei micilor bucătari – aici Edi și echipa sa le-a arătat picilor știința din spatele alimentației. Viața post Științescu După finalizarea celor două proiecte finanțate prin Fondul Științescu Sibiu, Eduard a decis să continue activitatea de educator și să contamineze și alți elevi cu dragostea pentru științele exacte – de data aceasta cu ajutorul unor oameni pe care i-a cunoscut pe parcursul celor doi ani. Astfel, în 2016 a reușit să ducă „Laboratorul lui Ben” la Liceul Tehnologic „Ioan Lupaș” din Săliște, unde i-a arătat unei găști de 12 elevi frumusețea lumii microscopice timp de o săptămână. În același an, a ajuns cu „Academia micilor bucătari” la Școala Gimnazială „Friedrich Schiller” dinTârgu Mureș. Aici elevii au descoperit importanța alimentației sănătoase, modul în care funcționează organismul uman, dar și frumusețea de a fi un mic bucătar care poate găti sănătos și gustos. În urma finalizării proiectului, cei mici și-au exprimat dorința de a participa și la „Laboratorul lui Ben” – astfel a apărut loc o nouă ediție, derulată în februarie – martie 2017. Eduard nu s-a oprit la cele două concepte. A pus pe picioare „Introducere în microscopie”, la același liceu, în cadrul Școlii Altfel din 2017 și 2018. Și tot în timpul Școlii Altfel din 2018 a avut posibilitatea să se implice la Școala Gimnazială din comuna Sânpetru de Câmpie. „La finalul lunii martie, timp de două zile, mai mulți copii...

read more

Sibiu Ultra Sensing (proiect finanțat prin CitySense 1.0)

Posted by on Sep 20, 2018 in CitySense | 0 comments

Sibiu Ultra Sensing (proiect finanțat prin CitySense 1.0)

Cu entuziasm și din dorința de a vedea cum lucrurile mici schimbă un oraș simplu într-un Smart City, Clubul Micilor Electroniști, care de obicei activează în zona de electronică analogică, și-a propus provocarea de a aplica la Fondul CitySense 1.0 cu un proiect bazat pe tehnologia existentă în 2018, unde programarea joacă un rol primordial în funcționarea dispozitivelor din jur. Mai exact, o provocare în direcţia Smart City, Smart Metering şi Smart Grid. Au plecat de la faptul că există carențe privind o imagine obiectivă asupra indicilor de confort ce afectează comunitatea locală sibiană și și-au pus la bătaie pasiunea pentru electronică și programare. Așa a apărut Sibiu Ultra Sensing sau S.u.S., cum îl numesc ei. „Proiectul propus urmăreşte implementarea unei serii de dispozitive electronice capabile să achiziţioneze date de la diverşi senzori precum cei de temperatură, umiditate, zgomot, presiune atmosferică sau intensitate luminoasă. Datele colectate sunt procesate de către dispozitive şi transmise către un server, unde sunt stocate în vederea analizei ulterioare pentru a facilita îmbunătăţirea calităţii vieţii cetăţenilor din Sibiu. De asemenea, dispozitivele trebuie să reacţioneze punctual la anumiţi factori precum nivelul de iluminare ambientală, nivelul de poluare sau de temperatură, prin comandă iluminatului stradal, a unor pompe de apă (fântâni arteziene) sau a unor ventilatoare”, menționează echipa. După prima lună de muncă la S.u.S., echipa a povestit despre dezbaterile, dilemele și soluțiile tehnice încercate –  vă invităm să citiți mai multe despre acestea aici. Spor în continuare, Mihai, Remus, Andrei D. și Andrei A.! Mai multe detalii despre CitySense găsiți pe site-ul www.citysense.ro și pagina de facebook www.facebook.com/CitySenseSibiu. Foto:...

read more

Building a Community Foundation is a marathon, not a sprint (interviu ECFI cu Ciprian Ciocan)

Posted by on Sep 12, 2018 in Uncategorized | 0 comments

Building a Community Foundation is a marathon, not a sprint (interviu ECFI cu Ciprian Ciocan)

În luna iunie a.c., Ciprian Ciocan, Directorul Executiv al Fundației Comunitare Sibiu a povestit cu European Community Foundation Initiative despre cum a evoluat FCS, dar și comuitatea sibiană, din 2012 încoace. Redăm mai jos o parte din interviu, materialul complet putând fi urmărit aici.   ECFI – Tell us about the origin of the Sibiu Community Foundation? CC – The Sibiu Community Foundation started in the beginning of 2012 with a group of about 10 community members coming from different sectors: small business, local government NGOs. Even though it was not at all clear to us what a community foundation was, we were united by the aspiration to do good for our community, and most of all to create a new kind of culture where we would not wait for the local authorities to solve all our problems or transform our dreams for a stronger community into reality. We had little experience in fundraising but a good understanding of management and marketing principles. I believe that because our group did not build upon previous NGO experience, but rather on business sector practices helped us create a stronger, better adapted organization. We managed to organize our first marathon, with no money and our closest friends as volunteers, and raised the money we needed to register the foundation and give our first grants. Six years later, the Sibiu International Marathon has become the largest fundraising event in the country. ECFI – What were the key points / stages in its development over the last six years? CC – Certainly the Marathon is at the center of our business model and its evolution from a small 200-runner competition to 5000 runners, has been one of the most important processes of sustainable and profitable fundraising. We are also looking back to a 5-year experience with the YouthBank program which represented a very good grant-making school for us in the first years of our existence. In 2015, we managed to build our first grant-making fund (Știnteșcu, STEAM education) which was an important stepping stone. Earlier this year we launched our first named fund, CitySense which we built from scratch together with a IT company in Sibiu, and in a way it represents the embodiment of our experience as an organization. ECFI – Can you give a flavour of the main activities of the community foundation today? Răspunsul și restul interviului poate fi urmărit...

read more

Pubela Deșteaptă (proiect finanțat prin CitySense 1.0)

Posted by on Sep 11, 2018 in CitySense | 0 comments

Pubela Deșteaptă (proiect finanțat prin CitySense 1.0)

Cum începe transformarea orașelor în orașe inteligente? Uneori, datorită prietenului unui prieten de-al unui alt prieten… (să-I zicem prietenul de gradul n), care află de un program și îți trimite un link „Uite, la Sibiu e ceva ce te-ar putea interesa. Te bagi?”. Cam așa au ajuns la CitySense Cornel, Valentin și Adrian – o gașcă de IT-iști și antreprenori din București, care urmăresc cu sufletul la gură tot ce mișcă în zona noii revoluții industriale: „IoT + Renewable energy + Environmental responsibility”, cum spun ei. Dar dincolo de partea tehnologică, le pasă de schimbările culturale și amprenta pe care o lasă asupra mediului ambiant: „nici unul dintre noi nu ar pierde ocazia de a contribui la această mișcare, întrucât ambițiile noastre sunt îndreptate mai curând spre un impact pozitiv asupra comunității, decât spre easy-money”, remarcă aceștia. Astfel, au aplicat cu ideea unei pubele (zisă Pubela Deșteaptă) ce își propune să folosească tehnologiile cloud pentru a îmbunătăți procesul de ridicare a deșeurilor reciclabile din Sibiu, iar proiectul a convins juriul că merită să meargă mai departe. Acum, într-un birou din București, Pubela Deșteaptă testează, raportează și se bucură de fiecare valoare primită, pregătindu-se de venirea la Sibiu, unde ne va ajuta să avem un oraș mai verde și mai eficient. Mai multe despre peripețiile Cutezătorilor și ale pubelei puteți urmări aici (https://goo.gl/D2NZPr), iar alte detalii despre CitySense găsiți pe site-ul www.citysense.ro și pagina de facebook www.facebook.com/CitySenseSibiu. Go, go, go, team! Așteptăm vești noi de la voi! Foto: echipa...

read more

Cum transformăm Sibiul cu ajutorul tehnologiei? Sibiu City App

Posted by on Sep 3, 2018 in Uncategorized | 0 comments

Cum transformăm Sibiul cu ajutorul tehnologiei? Sibiu City App

După cum se menționa la Summitul pentru o Guvernare deschisă de luna trecută „cu ajutorul datelor, cetățenii influențează infrastructura orașelor”, iar „participarea și digitalizarea informațiilor publice reprezintă procese, iar nu rezultate. Cu alte cuvinte, nu se termină niciodată”. De la Cardul Primarului, aplicații de e-guvernare sau raportare a situațiilor în care legea sau clauzele unui contract au fost încălcate, de la Mexic la Mongolia, lumea testează diverse metode și instrumente de facilitare a comunicării dintre cetățeni și autorități publice, dar și de implicare a primilor în lanțul decizional. În cazul Sibiului, anul acesta este primul în care reprezentații primăriei ne invită să luăm parte la procesul de bugetare participativă, al cărui primă etapă – cea de depunere a proiectelor – tocmai s-a încheiat. Tot începând cu 2018 avem la dispoziție un alt instrument de comunicare cu autoritățile – modulul de Raportări incidente, din cadrul Sibiu City App. Sibiu City App a fost lansată în 2013 și este prima aplicație mobilă a unei municipalități din România. Astăzi, aceasta numără peste 20.000 de utilizatori, oferindu-le un ghid turistic în 3 limbi, informații despre evenimentele orașului, harta parcărilor, cazare și masă, transport public și alte date utile pentru turiști. Datorită modulului destinat raportării problemelor din oraș, sesizările locuitorilor, care până atunci puteau fi transmise către Primărie telefonic, prin petiții scrise sau Platforma e-Administrație de pe www.sibiu.ro, au ajuns la un click distanță. Dar cum a evoluat aplicația de la evenimente la un liant pentru colaborarea dintre cetățeni și autorități ne-a povestit Ionuț Munteanu, CEO Eventya și pasionat de IT&software, care a dezvoltat-o alături de o gașcă de oameni faini, care și-au propus să aducă Sibiul mai aproape de visurile și nevoile lor. Cum a apărut Sibiu CityApp? I.M: Am pornit de la evenimente, mi s-a părut întotdeauna o gaură în prezența online și o chestie structurată și organizată a evenimentelor. Acum evenimentele au rămas la o parte. Platforma nu este neapărat dedicată conceptului de CityApp, este ceva generic și un caz concret de folosință este această aplicație a orașului în care se publică informații despre locații, evenimente, oameni. Deci noi suntem poate, exagerat spus, un fel de wordpress pe niște direcții foarte clare. Adică, cu platforma noastră poți să faci comunicare cu cetățenii, poți să faci informare turistică, poți să faci reclamă la, de exemplu, oferte imobiliare. Lucrurile au pornit de la nevoia aceasta – a informației cu caracter local. Undeva prin 2003, când am început noi, nu exista o chestie așa bine structurată și organizată pe informația locală. Erau platformele acestea mari Facebook, Google, dar existau niște pierderi de informații sau informații lipsă. Acum, între timp s-au mai dezvoltat și ei și începi să ai o programă de lucru la o entitate. Însă totuși cred că avantajul nostru este faptul că într-o aplicație cum este Sibiu CityApp poți să dai conținut structurat, organizat, liniar, fără reclame, fără să track-ui datele userului ș.a.m.d. Deci, ea se vede ca o aplicație a orașului, dar avem mai mulți clienți care o folosesc în alte scopuri. Aceeași platformă, de exemplu, e folosită de o comunitate de pasionați ai unui sport, table soccer, care o folosește în lumea întreagă pentru ca să-și promoveze locațiile unde pot să joace, să se întâlnească, evenimente, grupuri, preferințe, se găsesc unii pe alții, se invită etc. E aceeași platformă, aceeași chestiune, dar o folosesc într-un alt mod. Cum ați ajuns să colaborați cu Primăria Sibiu?...

read more