Noutăți

Ce se întâmplă cu proiectele după Științescu? Interviu cu Eduard Jarnea

Posted by on Sep 21, 2018 in Fondul Științescu Sibiu | 0 comments

Ce se întâmplă cu proiectele după Științescu? Interviu cu Eduard Jarnea

Ne bucurăm de fiecare dată când vedem că foștii educatori Științescu derulează proiectele în afara fondului sau chiar dezvoltă alte concepte, continuînd să transmită pasiunea pentru educația STEAM. Printre alții, am urmărit activitatea lui Eduard Jarnea, care ne-a fost alături la primele două ediții și care și acum duce mai departe dragul de științe exacte.   De la IT la proiecte în comunitate Când îl întrebi despre Laboratorul lui Ben, cu care a aplicat în 2015 la Fondul Științescu Sibiu, Eduard Jarnea spune că a avut la bază povestea de success a lui Ben Carson: un copil de culoare, sărac și fără tată, care din codașul clasei a ajuns unul din cei mai buni neurochirurgi din lume, fiind primul neurochirurg care a separat cu success o pereche de siamezi. Aceasta este și istorioara pe care le-o zice elevilor la prima întâlnire. Eduard este pasionat de ingineria calculatoarelor – specializare pentru care a optat și la facultate – și cu vreo 2-3 ani înainte de lansarea Fondului Științescu începuse să se implice ca voluntar în diverse proiecte educaționale pentru copii. „Deși aparent nu există nicio legătură între programare și coordonarea proiectelor educaționale, pe parcursul timpului am observat că multe aptitudini obținute în urma studiului la facultate și la locul de muncă sunt foarte utile în planificarea, crearea și coordonarea proiectelor”, subliniază acesta. Când a auzit că Științescu Sibiu caută oameni pasionați care să devină educatori, un coleg de muncă i-a povestit și l-a îndemnat să aplice. Aproximativ în aceeași perioadă, Edi i-a cumpărat surorii, absolventă de biologie, un microscop, pe care l-a testat și a rămas fascinat de complexitatea lumii microscopice. Așa a luat naștere Laboratorul lui Ben – un proiect gândit să le transmită copiilor de 7-14 ani pasiunea pentru microlume (mai multe despre proiect puteți citi aici). Un an mai târziu, după experiența Laboratorului și din dorința de crea un alt concept pentru elevii care deja participaseră la acesta a apărut ideea Academiei micilor bucătari – aici Edi și echipa sa le-a arătat picilor știința din spatele alimentației. Viața post Științescu După finalizarea celor două proiecte finanțate prin Fondul Științescu Sibiu, Eduard a decis să continue activitatea de educator și să contamineze și alți elevi cu dragostea pentru științele exacte – de data aceasta cu ajutorul unor oameni pe care i-a cunoscut pe parcursul celor doi ani. Astfel, în 2016 a reușit să ducă „Laboratorul lui Ben” la Liceul Tehnologic „Ioan Lupaș” din Săliște, unde i-a arătat unei găști de 12 elevi frumusețea lumii microscopice timp de o săptămână. În același an, a ajuns cu „Academia micilor bucătari” la Școala Gimnazială „Friedrich Schiller” dinTârgu Mureș. Aici elevii au descoperit importanța alimentației sănătoase, modul în care funcționează organismul uman, dar și frumusețea de a fi un mic bucătar care poate găti sănătos și gustos. În urma finalizării proiectului, cei mici și-au exprimat dorința de a participa și la „Laboratorul lui Ben” – astfel a apărut loc o nouă ediție, derulată în februarie – martie 2017. Eduard nu s-a oprit la cele două concepte. A pus pe picioare „Introducere în microscopie”, la același liceu, în cadrul Școlii Altfel din 2017 și 2018. Și tot în timpul Școlii Altfel din 2018 a avut posibilitatea să se implice la Școala Gimnazială din comuna Sânpetru de Câmpie. „La finalul lunii martie, timp de două zile, mai mulți copii...

read more

Sibiu Ultra Sensing (proiect finanțat prin CitySense 1.0)

Posted by on Sep 20, 2018 in CitySense | 0 comments

Sibiu Ultra Sensing (proiect finanțat prin CitySense 1.0)

Cu entuziasm și din dorința de a vedea cum lucrurile mici schimbă un oraș simplu într-un Smart City, Clubul Micilor Electroniști, care de obicei activează în zona de electronică analogică, și-a propus provocarea de a aplica la Fondul CitySense 1.0 cu un proiect bazat pe tehnologia existentă în 2018, unde programarea joacă un rol primordial în funcționarea dispozitivelor din jur. Mai exact, o provocare în direcţia Smart City, Smart Metering şi Smart Grid. Au plecat de la faptul că există carențe privind o imagine obiectivă asupra indicilor de confort ce afectează comunitatea locală sibiană și și-au pus la bătaie pasiunea pentru electronică și programare. Așa a apărut Sibiu Ultra Sensing sau S.u.S., cum îl numesc ei. „Proiectul propus urmăreşte implementarea unei serii de dispozitive electronice capabile să achiziţioneze date de la diverşi senzori precum cei de temperatură, umiditate, zgomot, presiune atmosferică sau intensitate luminoasă. Datele colectate sunt procesate de către dispozitive şi transmise către un server, unde sunt stocate în vederea analizei ulterioare pentru a facilita îmbunătăţirea calităţii vieţii cetăţenilor din Sibiu. De asemenea, dispozitivele trebuie să reacţioneze punctual la anumiţi factori precum nivelul de iluminare ambientală, nivelul de poluare sau de temperatură, prin comandă iluminatului stradal, a unor pompe de apă (fântâni arteziene) sau a unor ventilatoare”, menționează echipa. După prima lună de muncă la S.u.S., echipa a povestit despre dezbaterile, dilemele și soluțiile tehnice încercate –  vă invităm să citiți mai multe despre acestea aici. Spor în continuare, Mihai, Remus, Andrei D. și Andrei A.! Mai multe detalii despre CitySense găsiți pe site-ul www.citysense.ro și pagina de facebook www.facebook.com/CitySenseSibiu. Foto:...

read more

Building a Community Foundation is a marathon, not a sprint (interviu ECFI cu Ciprian Ciocan)

Posted by on Sep 12, 2018 in Uncategorized | 0 comments

Building a Community Foundation is a marathon, not a sprint (interviu ECFI cu Ciprian Ciocan)

În luna iunie a.c., Ciprian Ciocan, Directorul Executiv al Fundației Comunitare Sibiu a povestit cu European Community Foundation Initiative despre cum a evoluat FCS, dar și comuitatea sibiană, din 2012 încoace. Redăm mai jos o parte din interviu, materialul complet putând fi urmărit aici.   ECFI – Tell us about the origin of the Sibiu Community Foundation? CC – The Sibiu Community Foundation started in the beginning of 2012 with a group of about 10 community members coming from different sectors: small business, local government NGOs. Even though it was not at all clear to us what a community foundation was, we were united by the aspiration to do good for our community, and most of all to create a new kind of culture where we would not wait for the local authorities to solve all our problems or transform our dreams for a stronger community into reality. We had little experience in fundraising but a good understanding of management and marketing principles. I believe that because our group did not build upon previous NGO experience, but rather on business sector practices helped us create a stronger, better adapted organization. We managed to organize our first marathon, with no money and our closest friends as volunteers, and raised the money we needed to register the foundation and give our first grants. Six years later, the Sibiu International Marathon has become the largest fundraising event in the country. ECFI – What were the key points / stages in its development over the last six years? CC – Certainly the Marathon is at the center of our business model and its evolution from a small 200-runner competition to 5000 runners, has been one of the most important processes of sustainable and profitable fundraising. We are also looking back to a 5-year experience with the YouthBank program which represented a very good grant-making school for us in the first years of our existence. In 2015, we managed to build our first grant-making fund (Știnteșcu, STEAM education) which was an important stepping stone. Earlier this year we launched our first named fund, CitySense which we built from scratch together with a IT company in Sibiu, and in a way it represents the embodiment of our experience as an organization. ECFI – Can you give a flavour of the main activities of the community foundation today? Răspunsul și restul interviului poate fi urmărit...

read more

Pubela Deșteaptă (proiect finanțat prin CitySense 1.0)

Posted by on Sep 11, 2018 in CitySense | 0 comments

Pubela Deșteaptă (proiect finanțat prin CitySense 1.0)

Cum începe transformarea orașelor în orașe inteligente? Uneori, datorită prietenului unui prieten de-al unui alt prieten… (să-I zicem prietenul de gradul n), care află de un program și îți trimite un link „Uite, la Sibiu e ceva ce te-ar putea interesa. Te bagi?”. Cam așa au ajuns la CitySense Cornel, Valentin și Adrian – o gașcă de IT-iști și antreprenori din București, care urmăresc cu sufletul la gură tot ce mișcă în zona noii revoluții industriale: „IoT + Renewable energy + Environmental responsibility”, cum spun ei. Dar dincolo de partea tehnologică, le pasă de schimbările culturale și amprenta pe care o lasă asupra mediului ambiant: „nici unul dintre noi nu ar pierde ocazia de a contribui la această mișcare, întrucât ambițiile noastre sunt îndreptate mai curând spre un impact pozitiv asupra comunității, decât spre easy-money”, remarcă aceștia. Astfel, au aplicat cu ideea unei pubele (zisă Pubela Deșteaptă) ce își propune să folosească tehnologiile cloud pentru a îmbunătăți procesul de ridicare a deșeurilor reciclabile din Sibiu, iar proiectul a convins juriul că merită să meargă mai departe. Acum, într-un birou din București, Pubela Deșteaptă testează, raportează și se bucură de fiecare valoare primită, pregătindu-se de venirea la Sibiu, unde ne va ajuta să avem un oraș mai verde și mai eficient. Mai multe despre peripețiile Cutezătorilor și ale pubelei puteți urmări aici (https://goo.gl/D2NZPr), iar alte detalii despre CitySense găsiți pe site-ul www.citysense.ro și pagina de facebook www.facebook.com/CitySenseSibiu. Go, go, go, team! Așteptăm vești noi de la voi! Foto: echipa...

read more

Cum transformăm Sibiul cu ajutorul tehnologiei? Sibiu City App

Posted by on Sep 3, 2018 in Uncategorized | 0 comments

Cum transformăm Sibiul cu ajutorul tehnologiei? Sibiu City App

După cum se menționa la Summitul pentru o Guvernare deschisă de luna trecută „cu ajutorul datelor, cetățenii influențează infrastructura orașelor”, iar „participarea și digitalizarea informațiilor publice reprezintă procese, iar nu rezultate. Cu alte cuvinte, nu se termină niciodată”. De la Cardul Primarului, aplicații de e-guvernare sau raportare a situațiilor în care legea sau clauzele unui contract au fost încălcate, de la Mexic la Mongolia, lumea testează diverse metode și instrumente de facilitare a comunicării dintre cetățeni și autorități publice, dar și de implicare a primilor în lanțul decizional. În cazul Sibiului, anul acesta este primul în care reprezentații primăriei ne invită să luăm parte la procesul de bugetare participativă, al cărui primă etapă – cea de depunere a proiectelor – tocmai s-a încheiat. Tot începând cu 2018 avem la dispoziție un alt instrument de comunicare cu autoritățile – modulul de Raportări incidente, din cadrul Sibiu City App. Sibiu City App a fost lansată în 2013 și este prima aplicație mobilă a unei municipalități din România. Astăzi, aceasta numără peste 20.000 de utilizatori, oferindu-le un ghid turistic în 3 limbi, informații despre evenimentele orașului, harta parcărilor, cazare și masă, transport public și alte date utile pentru turiști. Datorită modulului destinat raportării problemelor din oraș, sesizările locuitorilor, care până atunci puteau fi transmise către Primărie telefonic, prin petiții scrise sau Platforma e-Administrație de pe www.sibiu.ro, au ajuns la un click distanță. Dar cum a evoluat aplicația de la evenimente la un liant pentru colaborarea dintre cetățeni și autorități ne-a povestit Ionuț Munteanu, CEO Eventya și pasionat de IT&software, care a dezvoltat-o alături de o gașcă de oameni faini, care și-au propus să aducă Sibiul mai aproape de visurile și nevoile lor. Cum a apărut Sibiu CityApp? I.M: Am pornit de la evenimente, mi s-a părut întotdeauna o gaură în prezența online și o chestie structurată și organizată a evenimentelor. Acum evenimentele au rămas la o parte. Platforma nu este neapărat dedicată conceptului de CityApp, este ceva generic și un caz concret de folosință este această aplicație a orașului în care se publică informații despre locații, evenimente, oameni. Deci noi suntem poate, exagerat spus, un fel de wordpress pe niște direcții foarte clare. Adică, cu platforma noastră poți să faci comunicare cu cetățenii, poți să faci informare turistică, poți să faci reclamă la, de exemplu, oferte imobiliare. Lucrurile au pornit de la nevoia aceasta – a informației cu caracter local. Undeva prin 2003, când am început noi, nu exista o chestie așa bine structurată și organizată pe informația locală. Erau platformele acestea mari Facebook, Google, dar existau niște pierderi de informații sau informații lipsă. Acum, între timp s-au mai dezvoltat și ei și începi să ai o programă de lucru la o entitate. Însă totuși cred că avantajul nostru este faptul că într-o aplicație cum este Sibiu CityApp poți să dai conținut structurat, organizat, liniar, fără reclame, fără să track-ui datele userului ș.a.m.d. Deci, ea se vede ca o aplicație a orașului, dar avem mai mulți clienți care o folosesc în alte scopuri. Aceeași platformă, de exemplu, e folosită de o comunitate de pasionați ai unui sport, table soccer, care o folosește în lumea întreagă pentru ca să-și promoveze locațiile unde pot să joace, să se întâlnească, evenimente, grupuri, preferințe, se găsesc unii pe alții, se invită etc. E aceeași platformă, aceeași chestiune, dar o folosesc într-un alt mod. Cum ați ajuns să colaborați cu Primăria Sibiu?...

read more

De la „să se facă” la „îmi asum” (Sau Bugetăm Participativ pentru prima oară și la Sibiu)

Posted by on Aug 6, 2018 in Uncategorized | 0 comments

De la „să se facă” la „îmi asum” (Sau Bugetăm Participativ pentru prima oară și la Sibiu)

Este primul an în care sibienii au posibilitatea de a decide, cot la cot cu Primăria, ce proiecte pot face mai bună viața pentru comunitate și merită să fie puse pe harta orașului. Astfel, începând cu 1 iulie, doritorii au fost invitați să-și propună sugestiile pe site-ul www.bugetareparticipativa.sibiu.ro, lucru pe care îl pot face până în data de 31 august.   Bugetarea participativă este un proces prin care cetățenii municipiului Sibiu sunt încurajați să identifice și să semnalizeze neajunsurile comunității și apoi să propună rezolvări ale acestora – prin soluții sub formă de proiecte. Acestea urmează să fie validate de autoritatea locală, iar apoi supuse unui proces de votare, prin care se va asigura reprezentativitatea rezultatelor. Cele mai votate proiecte vor fi implementate de Primăria Sibiu începând cu anul 2019. (www.bugetareparticipativa.sibiu.ro)   Uniți de dorința de a face mai frumoasă viața în oraș, dar și de cea de a-și asuma responsabilitatea și puterea pe care o au în calitate de cetățeni, săptămâna trecută, aproape 20 de sibieni au ales să-și petreacă seara împreună, alături de noi, pentru a vedea cum pot să contureze mai bine niște idei de proiecte pe care ar vrea să le depună în acest proces. Timp de câteva ore, participanții au alcătuit o echipă ce a identificat nevoi, a generat și a împărtășit idei, a căutat soluții sau pur și simplu a lansat întrebări – la care a reușit să găsească răspunsuri sau le-a lăsat deschise pentru cercetări ulterioare. Ideile generate au plecat de la necesitățile cotidiene ale comunității, dorința de creare a contextelor pentru dezvoltarea acesteia sau dorința de a avea acces la anumite facilități similare cu cele din Londra, Viena, Paris, orășele suedeze sau care au existat în trecutul Sibiului. De menționat este că propunerile au gravitat în jurul domeniilor eligibile pentru finanțare, stabilite de Primărie, respectiv: Alei, trotuare şi zone pietonale. Mobilitate, accesibilitate şi siguranţa circulaţiei. Spații verzi și locuri de joacă. Amenajare spaţii publice (mobilier urban, etc.). Educație. Smart City. Le mulțumim tuturor celor care ni s-au alăturat în acest demers și le urăm mult spor în scrierea proiectelor în continuare. De abia așteptăm să vedem variantele finale ale proiectelor!   NB: Toate proiectele depuse până la momentul dat pot fi studiate pe site-ul www.bugetareparticipativa.sibiu.ro, iar cei care mai doresc să vină cu propriile aplicații o pot face până la finele lunii august. (Amintim că toate detaliile de care aveți nevoie în acest sens se găsesc pe site, iar o sursă de inspirație la îndemână este...

read more

Proiecte câștigătoare CitySense 1.0

Posted by on Jul 23, 2018 in CitySense | 0 comments

Proiecte câștigătoare CitySense 1.0

Încheiem astăzi o nouă etapă din încercarea noastră de a explora prin CitySense simțul și capacitatea sibienilor de a genera idei și a le pune în practică. Ne dorim ca CitySense să devină un adevărat incubator de inovare pentru oraș și acest lucru presupune multă experimentare atât din partea comunității, cât și a noastră. Deoarece Sibiul se află într-un mediu concurențial cu orașele mai mari ale țării, e important să creștem o cultură locală a inovării care să se ridice la exigențele ritmului de dezvoltare de astăzi. Chiar dacă după concursul de proiecte nu am reușit să finanțăm decât 2 proiecte noi, am învățat că avem nevoie să investim mai mult, alături de partenerii noștri Wenglor și Primăria Sibiu, în contexte care favorizează inovarea, așa cum este Hackathonul CitySense, pe care l-am inaugurat în iunie și pe care îl vom repeta în toamnă, ocazie cu care vom pune la bătaie fondurile care nu au fost acordate la prima ediție a concursului.   Cele 2 proiecte care vor fi implementate sunt:   Pubela deșteaptă, echipa Cutezătorii (19.800 lei)  Proiectul își propune să folosească tehnologiile cloud pentru a îmbunătăți procesul de ridicare a deșeurilor reciclabile. În fiecare container vor fi instalați senzori pe o platformă Iot care va transmite date în timp real despre gradul de umplere al containerului unei aplicații aflate în cloud. Pe scurt, de îndată ce în container deșeurile ating un anumit nivel, platforma va notifica aplicația că acel container trebuie golit. Datele brute vor fi făcute publice și expuse printr-un API, astfel încât mediul de afaceri și cel academic să se poată implică în optimizarea rutelor de ridicare. Platforma IoT va suporta adăugarea de mai mulți senzori, transformând containerele în unități autonome de măsurare care vor culege date privind calitatea aerului, temperatura la nivelul străzii, umiditatea, zgomotul la nivelul străzii și nu numai. Toate aceste informații sunt transmise, procesate și afișate în timp real, iar dezvoltarea urbană și sănătatea publică devin transparente pentru locuitorii orașului. Pe scurt, aceste containere vor putea fi folosite nu numai să strângă gunoiul ci și informații vitale despre oraș.    Sibiu Ultra Sensing, Asociația Clubul Micilor Electroniști (20.000 lei) Acesta urmărește implementarea unei serii de dispozitive electronice capabile să achiziționeze date de la diverși senzori precum cei de temperatură, umiditate, zgomot, presiune atmosferică sau intensitate luminoasă. Datele colectate sunt procesate de către dispozitive și transmise către un server, unde sunt stocate în vederea analizei ulterioare pentru a facilita îmbunătățirea calității vieții cetățenilor din Sibiu. De asemenea, dispozitivele sunt capabile să reacționeze punctual la anumiți factori precum nivelul de iluminare ambientală, nivelul de poluare sau de temperatură, prin comanda iluminatului stradal, a unor pompe de apă (fântâni arteziene) sau a unor ventilatoare. Dispozitivele sunt destinate a fi amplasate în diverse puncte relevante colectării datelor în vederea generării de statistici utlizate mai apoi în corectarea problemelor care afectează comunitatea. Criteriile pe baza cărora s-a făcut selecția sunt: capacitatea echipei: fiecare membru al echipei are sarcini bine definite și pentru care deține competențele necesare ducerii la îndeplinire a propriilor obiective propuse; fezabilitatea proiectului propus: echipa solicitantă demonstrează că deține mijloacele tehnice (în cazul în care nu sunt bugetate distinct în formularul de aplicație) și know-how-ul necesare dezvoltării prototipului, după obținerea finanțării; relevanța propunerii: echipa demonstrează că prototipul propus are o importanță semnificativă în crearea de soluții în sprijinul...

read more

Încheiere call proiecte CitySense

Posted by on Jul 20, 2018 in CitySense | 0 comments

Încheiere call proiecte CitySense

În 16 iulie, s-a încheiat perioada de depunere a aplicațiilor pentru prima ediție CitySense. Zilele acestea le analizăm cu atenție și selectăm proiectele care și-au propus să facă viața în Sibiu mai frumoasă. Mulțumim tuturor cutezătorilor care au depus timp și energie pentru scrierea lor! Luni revenim cu detalii despre ideile care vor primi finanțarea pentru implementarea prototipurilor și modul în care va fi distribuit bugetul. Stay tuned!   Pentru alte informații vă invităm să urmăriți și pagina de facebook CitySense. *** CitySense este un program de finanțare ce sprijină crearea unor prototipuri de soluții de tip Smart City, care, prin utilizarea tehnologiei, contribuie la creșterea calității vieții în Sibiu (calitatea aerului și a mediului înconjurător, nivelul de congestie în trafic, utilizarea pistelor de biciclete sau a parcărilor, calitatea apei potabile, implicarea civică și utilizarea spațiului public, suprafața de spații verzi etc.). CitySense este implementat de Fundația Comunitară Sibiu, în parteneriat cu Wenglor și cu sprijinul Primăriei Municipiului Sibiu.   Foto: Gabriela...

read more

Lansare concurs de soluții CitySense

Posted by on Jun 15, 2018 in CitySense | 0 comments

Lansare concurs de soluții CitySense

Ești un inovator pasionat de tehnologie și vrei să ajuți la îmbunătățirea calității vieții în Sibiu? Prin CitySense, oferim finanțări nerambursabile, între  3.500 și 20.000 lei, pentru crearea unor prototipuri de soluții de tip smart city, care, prin utilizarea tehnologiei, contribuie la creșterea calității vieții cetățenilor. Valoarea totală a finanțărilor este de 80.500 lei.   Cine poate aplica? CitySense li se adresează inovatorilor pasionați de tehnologie, de mediul în care trăiesc, care vor să dezvolte soluții pentru nevoile stringente ale orașului și ale locuitorilor săi sau care pur și simplu vor să creeze proiecte care ne fac viața în oraș mai frumoasă. Pot aplica atât echipe informale, fără personalitate juridică, precum și ONG-uri. Echipele trebuie să fie formate din minim 2 membri și este încurajată formarea echipelor multidisciplinare, ce pot fi alcătuite din ingineri, electroniști, programatori, inovatori sociali, specialiști în transport, mediu, sisteme GIS, arhitecți, urbaniști, designeri, sociologi, antropologi, sportivi etc. O echipă formată din aceiași membri poate depune spre finanțare maxim un proiect, însă există posibilitatea ca un membru să apară în două echipe diferite.   Ce fel de proiecte așteptăm? Vor fi selectate pentru finanțare proiectele care propun soluții pe una dintre următoarele domenii: colectare de date (big data, open data, senzori, aplicații mobile etc.); mobilitate urbană (biciclete, parcări, transport public etc.); spațiu public (mobilier urban responsiv, accesibilizare pentru persoane cu dizabilități, instalații de artă etc.); mediu (calitatea aerului, apei, solului, managementul deșeurilor); siguranță (alertare la dezastre, incidente); cetățeni (platforme de vot public, implicarea cetățenilor în decizii și dezvoltarea de soluții, sisteme GIS accesibile); alte domenii ce pot fi legate de creșterea calității vieții în oraș. Se va pune accent pe caracterul practic, aplicabil al soluțiilor propuse și pe o eventuală integrare a acestora într-o formă concretă, estetică (de tip instalație urbană, ansamblu interactiv, spațiu senzorial), ușor de montat în oraș, în vederea îndeplinirii scopului pentru care au fost concepute.    Care este termenul limită pentru a aplica și cum se face? Aplicațiile pot fi trimise până luni, 16.07.2018, ora 23:59, la adresa de mail lucia.sevestrean@fundatiacomunitarasibiu.ro. Cei care au nevoie de sprijin în scrierea proiectului sunt rugați să trimită un mail la adresa comunicată mai sus. Consultanța se acordă în zilele de luni, miercuri și vineri, între orele 17:00 și 20:00, până în 09.07.2018 (inclusiv).   Ghidul aplicantului, formularul de aplicare și alte detalii pot fi accesate pe site-ul www.citysense.ro.   Ce oferim prin CitySense? Fundația Comunitară Sibiu oferă granturi (finanțări nerambursabile) între 3.500 și 20.000 de lei, pentru proiecte ce constau în implementarea unor prototipuri care testează soluții tehnologice ce răspund la nevoile orașului. În afară de finanțare, echipa Fundației Comunitare va oferi celor interesați, instruire și consultanță pentru scrierea proiectelor, precum și asistență pentru obținerea autorizațiilor necesare din partea instituțiilor publice. De asemenea, partenerul principal Wenglor va pune la dispoziție, gratuit, senzori din propriul catalog de produse, dacă aceștia sunt necesari implementării proiectelor. Pentru detalii vă rugăm să contactați echipa FCS.   CitySense este implementat de Fundația Comunitară Sibiu, în parteneriat cu Wenglor și cu sprijinul Primăriei Municipiului Sibiu. Primul proiect care va primi finanțare în cadrul CitySense este Play Arena, prin intermediul căruia o zonă a Sibiului va fi iluminată dinamic interactiv. Play Arena a fost ales câștigător la CitySense Hackathon 1.0, eveniment care a avut loc sâmbătă, 9 iunie.   Spor și baftă tuturor!   Pentru alte informații vă invităm să urmăriți site-ul www.citysense.ro și pagina de facebook...

read more

CitySense Hackathon 1.0

Posted by on Jun 12, 2018 in CitySense | 0 comments

CitySense Hackathon 1.0

Sâmbătă, 9 iunie, în jur de 50 de ingineri, IT-iști, urbaniști, antropologi, reprezentanți ai Primăriei Municipiului Sibiu, specialiști în sisteme GIS sau accesibilitate pietonală, timp de 8 ore au căutat împreună soluții ce pot îmbunătăți calitatea vieții în Sibiu, în cadrul CitySense Hackathon 1.0, desfășurat în Curtea Interioară a Primăriei Sibiu. Participanții au avut la dispoziție și suportul unor cercetători, inovatori experimentați și experți Wenglor. În prima parte a evenimentului, cei prezenți au generat idei în jurul a cinci teme: mobilitate urbană (biciclete, parcări, transport public); spațiu public (accesibilizare pentru persoane cu dizabilități, instalații de artă responsive); mediu (calitatea aerului, apei, solului, management deșeurilor); siguranță (alertare la dezastre, incidente); cetățeni (platforme de vot public, participativitate, sisteme GIS accesibile). În urma votului participanților, în partea a doua a hackathonului, în jurul celor mai bune șase idei s-au coagulat echipe care au dezvoltat conceptele, prezentându-le la final. La eveniment a participat și dna Primar Astrid Fodor, care s-a alăturat pentru a afla ce soluții ar putea fi implementate în Sibiu, în viziunea celor prezenți. „Astfel de evenimente provoacă mintea tinerilor sibieni, iar rezultatele sunt extraordinare. Mi-au plăcut toate proiectele pentru că sunt inedite și inovatoare, iar atmosfera a fost una deosebită. De aceea încurajez astfel de evenimente și deschid sediul Primăriei ca spațiu de desfășurare pentru acestea. Felicitări participanților și organizatorilor hackathon-ului City Sense”, a declarat dna Astrid Fodor.   Conform votului de la final, „Play Arena” a fost desemnat drept proiect câștigător și va primi finanțarea pentru implementarea unui prototip în Sibiu. Prin intermediul Play Arena, o zonă a orașului va fi iluminată dinamic interactiv. Membrii echipei care au dezvoltat conceptul sunt: Mircea Gherman, Alina Porumb, Laura Dragomir, Andrei Paștiu, Eugen Rosenfeld, Mihai Rădulescu, Radu Iamandi și Stanislav Sava. Le mulțumim tuturor celor care au făcut posibil ca citySense Hackathon să aibă loc și felicitări tuturor...

read more

CitySense Hackathon 1.0

Posted by on Jun 4, 2018 in Uncategorized | 0 comments

CitySense Hackathon 1.0

  Sâmbătă, 9 iunie, în intervalul orar 10:00-18:00, în Curtea Interioară a Primăriei Sibiu va avea loc CitySense Hackathon 1.0, organizat de Fundația Comunitară Sibiu alături de partenerul Wenglor, cu sprijinul Primăriei Municipiului Sibiu. Hackathon-ul pleacă de la modelul 8 ore peste program pentru o cauză bună și se adresează inginerilor, pasionaților de tech și open data, cercetătorilor sau pur și simplu cetățenilor interesați de calitatea vieții în Sibiu. În cadrul evenimentului, aceștia vor dezbate și vor dezvolta, în echipe interdisciplinare, soluții de tip smart city pentru o serie de probleme ale orașului, care pot fi analizate și rezolvate prin colectarea de date și tehnologie. La finalul celor 8 ore, echipele vor prezenta prototipurile, iar cel mai bun va primi o finanțare de 3.000 de euro, pentru implementare. În cadrul hackathon-ului, participanții vor avea la dispoziție suportul unor cercetători, inovatori experimentați, experți Wenglor și reprezentanți ai Primăriei Municipiului Sibiu. Temele în jurul cărora vor fi dezvoltate conceptele sunt: 1. mobilitate urbană (biciclete, parcări, transport public, etc.) 2. spațiu public (accesibilizare pentru persoane cu dizabilități, instalații de artă responsive) 3. mediu (calitatea aerului, apei, solului, management deșeurilor) 4. siguranță (alertare la dezastre, incidente) 5. cetățeni (platforme de vot public, participativitate, sisteme GIS accesibile) Dat fiind  numărul limitat de locuri (30) și locul de desfășurare a evenimentului, vă rugăm să vă înregistrați folosind formularul de aici. Înscrierile sunt deschise până miercuri, 6 iunie, ora 23:59, iar confirmările de participare vor fi trimise via email, până joi la ora 11:59.   CitySense CitySense este un program de finanțare care sprijină crearea unor prototipuri de soluții de tip smart city, care să pună la dispoziția publicului larg, autorităților și ONG-urilor date în timp real legate de calitatea vieții în oraș. Valoarea totală a finanțărilor este de 17.500 euro. CitySense este implementat de Fundația Comunitară Sibiu în parteneriat cu Wenglor, cu sprijinul Primăriei Municipiului Sibiu.   *** Wenglor este una dintre companiile prestigioase în domeniul producerii de senzori. Peste 50 de mii de clienţi din întreaga lume se bazează pe fiabilitatea şi calitatea produselor lor. Acestea detectează prezenţa obiectelor, monitorizează poziţii, disting forme şi culori, măsoară grosimi, lăţimi, înălţimi şi volume, recunosc luciul şi luminiscenţa, percep temperaturile, detectează metalul, sticla şi modificările minime, asigură siguranţa deplină în zone de pericol, citesc coduri 1D şi 2D. Fundaţia Comunitară Sibiu este un finanţator privat local ce identifică, promovează şi finanţează iniţiative şi proiecte ale comunităţii sibiene – ONG-uri, grupuri de iniţiativă, companii, persoane fizice – contribuind astfel la dezvoltarea locală. Fondurile sunt colectate, administrate şi distribuite transparent prin intermediul burselor sau granturilor. În acelaşi timp, FCS pune la dispoziţia companiilor sibiene care doresc să se implice în comunitate servicii de consultanţă pentru identificarea domeniilor pe care acestea le pot susţine şi a mecanismelor prin care pot contribui la dezvoltarea...

read more

Rezultate Maratonul Internațional Sibiu 2018

Posted by on May 27, 2018 in Uncategorized | 0 comments

Rezultate Maratonul Internațional Sibiu 2018

Ieri, Sibiul s-a pus în mișcare la cea de-a 7-ea ediție a Maratonului Internațional Sibiu, cu aproape 4.000 de alergători: amatori și profesioniști, adulți și copii, din Sibiu, din țară și din străinătate. Alături de aceștia, mii de susținători au sprijinit alergătorii preferați, iar aproape 400 de VolunȚari au creat o atmosferă de milioane. Vă mulțumim tuturor! Și, chiar dacă ne bucurăm și felicităm fiecare persoană care și-a depășit fricile și limitele, acceptând să lase urme pentru cauza preferată, menționăm participanții care au obținut cele mai bune rezultate:   Crosul Visma  Masculin: Sarosi Francisc (00:17:49) Bertescu Florin – Cătălin (00:18:32) Călin Robert (00:18:55) Feminin: Teusan Tabita(00:19:22) Obrejan Silvia Teodora (00:19:48) Ienei Francisca (00:23:02)   Zacaria 10K Masculin: Scrob Daniel (00:35:36) Alungulesă Alexandru (00:37:36) Istrate Alexandru (00:38:38) Feminin: Panta Diana (00:41:48) Plosnita Adriana (00:42:26) Echim Andreea (00:46:34)   Semimaraton Joyson Safety Systems  Masculin: Croitoru Liviu (01:14:00) Bedetti Luca (01:21:36) Dochiu Ion -Cosmin (01:22:18) Feminin: Chinces Diana (01:38:28) Dragoiu Gabriela (01:48:49) Victoria Trofimova (01:50:32)   Maratonul Continental Masculin: Igrisianu Raphael (02:53:50) Folescu Constantin (02:59:36) Stefan Vasile Adrian (03:14:49) Feminin: Albu Mirela Luciana (03:25:14) Rus Gabriela (03:48:44) Mocanu Daniela (03:53:40)   Team Run Invictus Romania 100 (01:19:03) Arbitri Sibiu (01:24:29) Salvamont Sibiu (01:29:19) Clasamentul complet se găsește aici.   Ținând cont de faptul că nu mai facem clasamente și nu oferim premii pentru câștigătorii curselor copiilor, în acest an, partenerul curselor copiilor, Auchan, a oferit, prin tragere la sorți, câte două biciclete (pentru o fată și un băiat) la fiecare categorie de vârstă. 4-5 ani – Beldiman Crista (nr concurs: 5306) și Bucur Alexandru-Anton (5620) 6-7 ani – Văduva Ana (5253) și Radu Eduard (5074) 8-9 ani – Bogdan Alexandra Gabriela (5036) și Golasila David Adrian (5065) 10-12 ani – Bojete Alexandra Maria (5365) și Miruț Sebastian Fănel (5591) 13-16 ani –Zămecan Elena (5435) și Habian Bogdan Andrei (5700) Cele 10 biciclete pot fi ridicate din magazinul Auchan Sibiu, până la 31.05.2018.   În plus, conform tradiției, alături de cei mai buni alergători, pe podium au urcat cei mai buni fundraiseri, după cum urmează: Radu Hasan, care a reușit să strângă peste 30.000 pentru incubatoarele de la secția de neonatologie, pecum și Ștefania Maria Toth (cat. 4-5 ani), Alexandru Gal (6-7 ani), James Patrașcu (8-9 ani), Cezar Popa (10-12 ani) și Sebastian Gritu (13-16 ani).   Felicitări tuturor încă o dată și mulțumim pentru sprijinul prietenilor noștri de la Forăria Gift Art Sibiu, care ne-au ajutat cu aranjamentele florale, precum și As. Tonal, care a muncit cu dragoste pentru a realiza medaliile și trofeele unicat!   NB: Până la momentul dat, comunitatea a reușit să strângă 582.826 lei (promisiuni de plată), pentru cele 26 de cauze. Amintim că acestea mai pot fi susținute până la 1...

read more

Voluntari de Cursă Lungă 2018

Posted by on Apr 17, 2018 in Maratonul Internațional Sibiu | 0 comments

Voluntari de Cursă Lungă 2018

Duminică, 29 aprilie, aducem sub lumina reflectoarelor două lucruri foarte importante pentru noi –  voluntarii și grija pentru natură –, în cadrul primei ediții a Crosului Voluntari de Cursă Lungă! De-a lungul anilor, am încercat să păstrăm cu atenție fiecare număr de alergător sau medalie neridicată sau rămasă în plus. Le-am plimbat din cutie în cutie, dintr-un colț în altul, mereu cu gândul că, într-o zi, le vom da altă viață. În același timp, ne-am întrebat de nenumărate ori: oare cum o fi să-i vedem pe volunțarii noștri de la Maratonul Internațional Sibiu, făcând schimb de roluri cu alergătorii? În acest an, îmbinăm cele două doruri și dăm startul Crosului Voluntari de Cursă Lungă! Pe parcursul a 5 km, voi, voluntarii, vă veți bucura de o alergare plină de voie bună pe aleile răcoroase ale Parcului Sub Arini, fiind încurajați și sprijiniți de cei cărora le dădeați aripi de obicei. Mai mult decât atât, veți lăsa urme pentru o cauza bună – „reciclarea”: veți purta unul dintre cele 200 de numere din anii anteriori, iar la linia de Finish veți fi așteptați de o medalie de la una din edițiile precedente ale maratonului! Mai știți care erau modelele? Dincolo de euforia momentului, cei mai buni vor primi și premii, inclusiv, unele meșterite cu drag de către prietenii de la Asociația Tonal. Menționăm că, alături de voluntarii din familia extinsă a maratonului, invităm să participe orice voluntar care, în ultimul an, a pus umărul la construirea unui Sibiu mai puternic.   Când? 29 aprilie, între 10:00 și 12:00. Unde? Startul se va da în fața Stadionului Municipal și va purta pașii prin oaza Parcului Sub Arini. Doritorii pot vedea traseul complet aici. Cum te înscrii? Înscrie-te aici, completând formularul până pe 27 aprilie. Avem 200 de locuri!   Pentru că, dacă nu ați fi, nenumărate lucruri nu s-ar mai...

read more

Căutăm 9 alergători de ștafetă pentru trei alergători-eroi!

Posted by on Mar 28, 2018 in Maratonul Internațional Sibiu | 0 comments

Căutăm 9 alergători de ștafetă pentru trei alergători-eroi!

  La ediția din 2017, Krista Lurtz accepta provocarea de a se înscrie la Crosul Visma, de 5km, în pofida faptului că este diagnosticată cu „Boală Mixtă de Țesut Conjunctiv” –  un mix de boli care se traduc în „neuropatie periferică”, care, la rândul ei, se traduce în „dureri fizice, 24 din 24, 7 din 7”. Povestea ei poate fi (re)citită aici. În 2018, David, Ovidiu și Mădălin, alți trei participanți curajoși, și-au propus să se alăture comunității alergătorilor de la Maratonul Internațional Sibiu, participând în competiție în scaun rulant. Aceștia vor parcurge traseul din Muzeul în aer liber „Astra”, respectiv, zona corespunzătoare ștafetei 3 de la TeamRun (4×5,3km). În acest sens, însă, toți trei au nevoie să-și completeze echipele cu alergători pentru ștafetele 1, 2 și 4 (mai multe informații despre ștafete puteți vedea aici). Vrei să i te alături unuia dintre ei și să formați împreună o echipă? Te rugăm să ne trimiți un mail pe inscrieri@maratonsibiu.ro și vom reveni cu mai multe detalii. (Menționăm că, participând la ștafetă, fiecare alergător își poate alege oricare din cele 26 de cauze.) Te-a inspirat decizia lor și vrei să participi și tu în scaun rulant sau cunoști pe cineva care și-ar dori? Așteptăm un mail pe inscrieri@maratonsibiu.ro!   Între timp, vă invităm să cunoașteți mai multe despre băieți:   DAVID „Sunt utilizator de scaun rulant de 27 ani, în urma unui accident. Pratic sportul din 1997. După o scurtă pauză revin cu forţe proaspete şi ma bucur enorm să pot fi activ, susţinând o cauză socială. Participarea mea la maraton reprezintă o şansă de arată că şi persoanele cu dizabilităţi utilizatoare de scaun rulant pot practica sportul. Eu am făcut parte din echipa de baschet al Asociatiei Club Sportiv „Roţile Astrale” împreună cu colegii mei, participând la concursuri de atletism şi tenis de masă. Voi alerga pentru cauza Asociaţiei Diakoniewerk International „Dăruim speranţă – Activi pentru incluziune”. De ce alerg pentru această cauză? Cunosc persoanele cu dizabilităţi din cadrul centrului. Consider că activitatea de integrare şi socializare printr-o ocupaţie utilă dă sens vieţii şi este foarte importantă pentru fiecare.”   OVIDIU Sunt utilizator de scaun rulant de 13 ani. Locuiesc în Orlat, la casă, cu o gospodărie mare unde cresc animale, activitate care mă face să fiu activ. Astfel mă pot implica în toate cele gospodăreşti. Totodată am facut parte din echipa de baschet a Asociatiei Club Sportiv „Roţile Astrale”. De ce alerg pentru aceasta cauza? Voi alerga pentru cauza Asociaţiei UCOS „Ajung la timp” Îmi place să fiu activ, tocmai de aceea am ales să mă implic în cauza „Ajung la timp” a Asociaţiei UCOS. Este foarte important pentru persoanele cu dizabilităţi de a li se asigura accesul şi implicit transportul adaptat la ofertele de terapie.” MĂDĂLIN Mă numesc Răileanu Constantin Mădălin, născut pe data de 16.05.1992 și sunt din Berbești, Vâlcea. Sunt ambițios, îmi plac sportul și sinceritatea. Lucrez pe calculator de aproape 8 ani în domeniul IT . Sunt în scaun rulant din naștere, dar asta nu mă împiedică să îmi rezerv un viitor strălucit.” Mulțumim pentru sprijin. Împreună suntem mai...

read more

Rezultatele concursului „Ne vedem în Sibiu”

Posted by on Mar 12, 2018 in Uncategorized | 0 comments

Rezultatele concursului „Ne vedem în Sibiu”

Luni, 12 martie 2018, la Casa Albastră din Piaţa Mare a avut loc festivitatea de anunțare a câștigătorilor concursului „Ne vedem în Sibiu”. Acesta a avut drept obiectiv generarea unei soluții pentru mobilier urban dedicat dialogului social în zona ultracentrală a orașului, zonă istorică protejată datorită unei valori arhitectural-urbanistice deosebite: la extremitatea estică a Pieței Huet, în capătul străzii Mitropoliei, între două pasaje de acces către Piața Mare și Piața Mică, adiacent curții Liceului Brukenthal și a Bisericii Evanghelice. Concursul s-a derulat în perioada 29 ianuarie –  5 martie 2018, fiind organizat de Filiala Sibiu-Vâlcea a Ordinului Arhitecţilor din România, în parteneriat cu OAR și Fundația Comunitară Sibiu.     Juriul concursului a fost format din: Membri titulari: Radu Vancu – poet, membru în consiliul Administraţiei Fondului Cultural Naţional ; Dan Perjovschi – artist vizual, scriitor; Horia Radu Moldovan – arhitect, specialist în istoria arhitecturii, Prorector pentru cercetare, dezvoltare, inovare și practică profesională, Universitatea de Arhitectură și Urbanism Ion Mincu, București; Matei Bogoescu – arhitect și urbanist, membru în Comisia Tehnică de Urbanism și Amenajarea Teritoriului, Primăria sectorului 1 reprezentând O.A.R. filiala București; Ștefan Bâlici – arhitect, specialist în istoria arhitecturii, manager Institutul Național al Patrimoniului, Ministerul Culturii; Membru supleant: Andreea Tănase – urbanist și arhitect, consultant Heritas – Fundaţia Transilvană pentru Dezvoltare Integrată, Protecţie şi Revitalizarea Patrimoniului Construit, Sibiu. În urma deliberărilor juriului, din cele 39 de proiecte intrate în comisia tehnică au fost premiate 3 proiecte: Premiul I (în valoare de 11.500 RON) – proiectului cu nr. de concurs 65: Autor principal: arh. ASTRID ROTTMAN; coautori: arh. COSMIN ANGHELACHE, arh. CASSANDRA POP Premiul II (în valoare de 7.000 RON) – proiectului cu nr. de concurs 86: Autor principal: arh. Cosmin Dragomir; coautori: arh. Alina Dragomir, arh. Cătălin Filip, stud. arh. Iulia Ilie Premiul III (în valoare de 4.500 RON) – proiectului cu nr. de concurs 78: Autor principal: WOLFHOUSE PRODUCTIONS arh. Vlad Stoica; coautori: urb. Iulian Canov, arh. Iris Popescu   „A fost foarte plăcut să participăm la acest concurs și mă bucur mult că au participat mulți, adică 39 de echipe chiar a fost o surpriză foarte plăcută. Am văzut inițial tema concursului și prima dată ne-am gândit dacă ni se potrivește sau nu. Acest proiect ne-a intrat în cap așa și ne-a gândit o vreme fără să punem neapărat ceva pe hârtie. Pot să spun că soluția aceasta ne-a venit destul de târziu. Noi aveam altceva în plan, diferit, dar nu simțeam că asta e. Cu mai puțin de o săptămână înainte de încheierea înscrierilor ne-am decis asupra proiectului nostru final. După ce a venit ideea, lucrurile s-au coagulat rapid. Ei cereau în concurs ceva care să rămână, un lucru care să amprenteze locul, ceva mai mult decât un simplu mobilier și asta am încercat să realizăm, iar juriul a înțeles exact ce am vrut să facem. Mai mult, e un lucru foarte plăcut că s-a organizat aici, e Sibiul, ne place Sibiul, e un oraș minunat, e un mesaj, e frumos tot ce s-a întâmplat. Sperăm să se și facă, să fie ce trebuie, pentru că una e proiectul și alta e execuția lui”, spune Astrid Rottman, autorul principal al proiectului câștigător.   De asemenea, juriul a decis să acorde mențiuni speciale următoarelor 3 proiecte: Mențiunea I – proiectului cu nr. de concurs 76:...

read more