logo_st (1)

„Data viitoare la ce oră venim?”, a întrebat un copil la finalul ultimei ședințe. Altul i-a răspuns: „Nu mai există data viitoare! Azi a fost ultima…”. Deși momentul a fost amuzant, pentru noi, cei care am organizat acest curs, a însemnat mai mult de atât. Ne-a făcut să ne dăm seama că timpul petrecut învățând trece mai repede când îți place și înțelegi ceea ce ți se predă, atunci când un curs presupune să aplici practic ceea ce ai învățat, ca la final să poți să vezi concret rezultatul muncii tale. Mai mult, atunci am realizat că timpul și efortul investite în acest proiect nu mai contează așa de tare. Contează să aduci în jurul tau o schimbare cât de mică în bine, iar faptul că noi am reușit este cea mai mare răsplată pe care o puteam primi”, Alexandra Alexandru, echipa Weiser

 

[ Status: Ediția Științescu 5 (2022-2023) a ajuns la final – detalii aici (link).] 

 

Ce este Fondul Științescu?

Fondul Științescu este un program de finanțare pentru proiecte educaționale, care stârnesc pasiunea pentru științe și tehnologie a copiilor și tinerilor între 6 și 19 ani. Căutăm proiecte inovatoare, care să facă pasiunea pentru educaţia STEAM (știință, tehnologie, inginerie, artă și matematică) „contagioasă”. Proiectele propuse pot ajuta elevii să arunce o privire în viitor și să-și imagineze ce pot să ne aducă tehnologiile moderne, să învețe cu pasiune științele exacte, dezvoltându-şi abilităţile necesare generaţiei de inovatori ai secolului XXI.

Științescu 5, 2022-2023

În perioada noiembrie 2022-iunie 2023, și-au desfășurat activitatea cele 6 cluburi de robotică și programare finanțate prin Fondul Științescu Sibiu 5.0. Cinci dintre acestea au fost deschise în școli de cartier din Sibiu, iar unul dintre proiecte și-a propus să pună la cale un club mobil, care și-a desfășurat activitatea în cele două CSEI-uri (în cadrul CSEI Nr.2, robotica și programarea au fost predate cu ajutorul unui interpret mimico-gestual).

La final de ediție, 633 de copii, profesori și părinți (din care 616 elevi) au învățat mai multe despre robotică și programare, iar în unele școli s-au întărit și legăturile dintre părinți și școală, părinții devenind mentori voluntari.

Mai multe detalii despre proiectele finanțate prin Științescu Sibiu 5 găsiți aici.

Științescu 4.2, 2021

În 2021, Științescu am decis să finanțăm proiecte desfășurate în aer liber / natură și / sau spații deschise, unde participanții au putut să se bucure în siguranță de activitățile de explorare, descoperire și învățare. Ne-am dorit ca, prin intermediul proiectelor de la Științescu Outdoor, copiii să poată recupera cel puțin într-o măsură interacțiunile și bucuriile pe care le-au pierdut odată cu mutarea școlii în mediul online, în timpul pandemiei, și să învețe în deplină siguranță și într-un mod care să le stimuleze plăcerea de a descoperi lucruri noi.

Detalii despre proiectele finanțate prin Științescu Sibiu 4.2 găsiți aici.

Științescu 4.0-4.2 (2019-2021)

Științescu 4.1, 2020

La începutul pandemiei, Antimony Science  a realizat o serie de clipuri pe înțelesul tuturor, în care au fost explicate diverse dileme legate de noul coronavirus, de la diferențele dintre gripă și noul coronavirus la cum funcționează imunitatea și importanța purtării măștii.

Puteți urmări clipurile pe pagina de facebook Antimony Science (link) sau pe canalul lor de youtube (link).

 

 

Științescu 4.0, ediția 2019-2020

 

După experiența faină cu Coder Dojourile pe care le-am sprijinit la Științescu 3.0, am decis să continuăm demersul și să ajutăm deschiderea și dezvoltarea unei rețele de școli de programare, unde copiii și tinerii să poată învăța să programeze în mod distractiv. Astfel, la Științescu 4.0 am decis să facem un test și să ne îndreptăm spre mediul rural și în cartierele mărginașe ale Sibiului, unde adesea elevii au acces la mai puține facilități. În vara lui 2019, am pornit o ediție pilot în 3 școli sătești: la Roșia, Alțîna și Nocrich, iar în viitorul apropiat vom face pasul spre (școli din) cartiere. Mai multe detalii aici.

 

 

Fondul Științescu este implementat în Sibiu de Fundația Comunitară Sibiu (FCS), în parteneriat cu Romanian-American Foundation şi FFCR împreună cu parteneri locali. La ediția Științescu 4.0ne sunt alături: BearingPoint, Visma Software, wenglor, Fundația Keep Giving, Continental Automotive Systems Sibiu, NTT Data, Gama IT și AT Arena 4.0. Ne-au dat o mână de ajutor Inspectoratul Școlar Județean Sibiu și Universitatea Lucian Blaga Sibiu. Mulțumim tuturor pentru sprijin tuturor!

De asemenea, au pus umărul și o gașcă de donatori individuali, parte din sumă fiind strânsă cu urne mobile în cadrul Zilelor Vecinătății în cartierul Terezian. În plus, ne-au venit în întâmpinare câțiva artiști, care au donat spre licitare obiecte realizate la Zilele Vecinătății, respectiv: o ghirlandă și o lampă cub, meșterite din materiale reciclate de Cătălin Drăghici și Horațiu Oltean, și fotografii realizate de Gabriela Cuzepan, Bogdan Dumitrescu și Gina Ștef. Le mulțumim mult atât acestora, cât și celor care au licitat pentru obiecte.

 

 

Științescu 3.0, ediția 2017-2018

 

 

Când ne-am apucat de Științescu Sibiu 3.0, am dorit ca, prin intermediul proiectelor pe care urma să le finanțăm, tinerii și copiii să experimenteze modul în care funcționează tehnologiile moderne și să înțeleagă cum pot acestea să ne ajute să îmbunătățim calitatea vieții cotidiene. Ne-am propus să-i impulsionăm să treacă din rolul consumatorului pasiv, în cel cu potențial de creator și inovator.

În cadrul ediției am finanțat în total 12 proiecte, la care au participat peste 950 de copii și tineri. 9 dintre acestea au fost selectate în urma concursului de proiecte, 2 granturi au fost acordate în scopul dezvoltării organizaționale, și unul a fost acordat pentru pornirea Dojo-urilor în Sibiu. În plus, am ajutat să ia avânt, fără a oferi finanțare în acest caz, și un al doilea Dojo – Bumblebees CoderDojo Sibiu.

Detalii despre proiectele finanțate prin Științescu Sibiu 3.0 găsiți aici.

 

Științescu 2.0, ediția 2016

 

Raport Științescu Sibiu 2.0La ediția din 2016, STEM a devenit STEAM. Am adăugat științelor exacte și arta, creativitatea. Considerăm că orientarea înspre artă și abordarea creativă chiar și a științei, tehnologiei, ingineriei, matematicii sunt esențiale pentru o dezvoltare armonioasă a copiilor.

În cadrul ediției, 11 proiecte din domeniul STEAM au adus împreună peste 1100 de copii și tineri și au adunat 3100 ore de muncă din partea educatorilor Științescu.

Proiectele au acoperit domenii interdisciplinare din aria STEAM precum: biologie,chimie, electronică, artă cinetică, broderie computerizată, construire și programare roboți, construire de senzori inteligenți, chimia din spatele nutriției. Trei dintre proiectele finanțate țin de secțiunea Științescu Junior, fiind scrise și implementate de către echipe de liceeni pentru colegii lor.

Pentru detalii suplimentare privind rezultatele ediției Științescu 2016, vă invităm să citiți comunicatul de presă AICI.

 

Științescu 1.0, ediția 2015

 

În 2015 a avut loc ediția pilot de la Sibiu. Atunci, peste 1800 de copii din județul Sibiu au luat parte la activitățile desfășurate la 15 proiecte finanțate.

 

Web:www.sibiu.stiintescu.ro

Facebook:www.facebook.com/StiintescuSibiu

De asemenea, doritorii pot urmări grupul de facebook Științescu, unde sunt împărtășite resurse educaționale din domeniul științelor exacte. Acesta este destinat educatorilor, profesorilor, elevilor, studenților, părinților și tuturor celor pasionați de domeniul STEAM.

 

Foto: Gabriela Cuzepan

Ultima revizuire: septembrie 2022