Științescu Sibiu 3.0 și-a desemnat proiectele care vor fi implementate! Astfel, din cele 21 de aplicații primite, 9 echipe vor îmbrăca mantia educatorilor Științescu. Acestea au fost analizate și selectate de un juriu independent, format din oameni pasionați de știință și tehnologie și dornici de inovație. Menționăm că, ne-am bucurat să constatăm o creștere considerabilă a calității aplicațiiilor, în acest an.
La finalul dezbaterilor, membrii juriului s-au pus de acord că proiectele care vor primi finanțare sunt (indicare în ordinea alfabetică a acestora):
- Aer mai curat în orașul tău: 10 liceeni vor învăța să identifice 3 tipuri de mucegaiuri prezente în locuințele/clădirile din Sibiu și care afectează sănătatea, respectiv, vor identifica 3 fungicide naturale ce nu afectează sănătatea.
- Colectarea și afișarea datelor din mediu cu ajutorul Node-RED: elevii vor realiza un echipament ce va colecta date privind temperatura și umiditatea din mediul înconjurător și le va afișa grafic pe un smartphone.
- Endless contemporary: elevii vor aborda relaţia dintre forme de artă contemporană (newmedia, artă cinetică, post internet art, etc.) şi tehnologie și vor realiza un colaj experimental, compus din sculpturi-instalaţii, macheta unui oraş experiment, design de mobilier urban smart, ș.a.
- Magic Science 3.0: prin intermediul unor experimente spectaculoase, elevii vor învăța despre acustică, vibrații, optică, electromagnetism și surse regenerabile de energie electrică.
- My Smart Town: în 3 etape (prototipare 3D, proiectare și construire de senzori inteligenți, realizarea unei platforme open-data pentru orașe inteligente, elevii vor realiza o aplicație care să colecteze date din Sibiu prin intermediul senzorilor.
- Nature engineering smart cities: elevii se vor familiariza cu biomimetica – studiul modului de evoluţie al sistemelor biologice pentru a identifica soluții tehnice “găsite” de natură şi a le aplica în tehnică și tehnologie umană inovatoare – și vor realiza o serie de obiecte în acest sens.
- Orașul viitorului Future City: urmărește realizarea unor machete cu orașul viitorului, așa cum și-l imaginează elevii. Aceștia vor participa la workshopuri unde vor învăța concepte de mobilitate urbană, dar și cum să-și realizeze macheta din punct de vedere arhitectural, al design-ului etc.
- Smart Lab: copii de școala primară vor învăța concepte de bază din programare, utilizând Scratch, și vor construi macheta unui Smart City, folosind Bluetooth LE, senzori de diferite tipuri (magnetici, presiune), imprimare 3D.
- ToolHouse – MakerSpace Sibiu: echipa își propune să amenajeze un makerspace, unde tinerii vor participa la ateliere de imprimare și proiectare 3D, IoT, electronică digitală și programare, debitare CNC și proiectare 2D.
Bugetele acordate vor fi stabilite în perioada imediat următoare, în urma unor consultări suplimentare cu echipele.
Criteriile pe baza cărora s-a făcut selecția sunt:
- Inovaţie(proiectul propune idei și metode noi în predarea și învățarea disciplinelor STEAM, folosește tehnologii de ultimă generație);
- Relevanță(proiectul contribuie prin obiectivele sale la realizarea obiectivelor Fondului Științescu);
- Metodologie(activitățile sunt descrise detaliat, modul de implementare este clar prezentat, proiectul conduce la formarea abilităților pe care vrem sa le dezvoltăm în rândul copiilor și tinerilor);
- Coerenţă(obiectivele, activitățile, rezultatele și bugetul sunt bine corelate);
- Eficiență(resursele financiare și umane sunt alocate rațional, bugetul este realist, detaliat și permite atingerea rezultatelor propuse).
Membrii juriului, care ne-au fost alături în acest an și cărora le mulțumim sunt:
Luiza Zamora (FFCR)
Herbert Oprea (Wenglor)
Sorin Ovidiu Rotariu (VISMA)
Radu Hasan (Smart Bill)
Diana Burdea (Bearing Point)
Alina Trofin (iQuest)
Alexandru Bârsan (GAMA IT)
Lucian Todea (ITNT)
Mihu Cantemir (EBS Romania SA Sibiu)
Andrei Mariș (elev cl. 12-a, ex-grantee Științescu Jr.)
Livia Ilie (Universitatea „Lucian Blaga” Sibiu)
De asemenea, le mulțumim tuturor celor care au fost alături de noi în acest parcurs și de-abia așteptăm să vedem cum proiectele Științescu 3.0 prind contur.
Spor tuturor în continuare!
Cover foto: Gabriela Cuzepan