Sâmbătă, 9 iunie, în jur de 50 de ingineri, IT-iști, urbaniști, antropologi, reprezentanți ai Primăriei Municipiului Sibiu, specialiști în sisteme GIS sau accesibilitate pietonală, timp de 8 ore au căutat împreună soluții ce pot îmbunătăți calitatea vieții în Sibiu, în cadrul CitySense Hackathon 1.0, desfășurat în Curtea Interioară a Primăriei Sibiu. Participanții au avut la dispoziție și suportul unor cercetători, inovatori experimentați și experți Wenglor.
În prima parte a evenimentului, cei prezenți au generat idei în jurul a cinci teme:
În urma votului participanților, în partea a doua a hackathonului, în jurul celor mai bune șase idei s-au coagulat echipe care au dezvoltat conceptele, prezentându-le la final.
La eveniment a participat și dna Primar Astrid Fodor, care s-a alăturat pentru a afla ce soluții ar putea fi implementate în Sibiu, în viziunea celor prezenți. „Astfel de evenimente provoacă mintea tinerilor sibieni, iar rezultatele sunt extraordinare. Mi-au plăcut toate proiectele pentru că sunt inedite și inovatoare, iar atmosfera a fost una deosebită. De aceea încurajez astfel de evenimente și deschid sediul Primăriei ca spațiu de desfășurare pentru acestea. Felicitări participanților și organizatorilor hackathon-ului City Sense”, a declarat dna Astrid Fodor.
Conform votului de la final, „Play Arena” a fost desemnat drept proiect câștigător și va primi finanțarea pentru implementarea unui prototip în Sibiu. Prin intermediul Play Arena, o zonă a orașului va fi iluminată dinamic interactiv. Membrii echipei care au dezvoltat conceptul sunt: Mircea Gherman, Alina Porumb, Laura Dragomir, Andrei Paștiu, Eugen Rosenfeld, Mihai Rădulescu, Radu Iamandi și Stanislav Sava.
Le mulțumim tuturor celor care au făcut posibil ca citySense Hackathon să aibă loc și felicitări tuturor participanților!