Sâmbătă, 13 octombrie, am căutat soluții ce pot face lumea offline mai interesantă și mai accesibilă prin intermediul tehnologiei, în cadrul CitySense Hackathon 2.0: Interacțiunea Offline, alături de aproape 50 de ingineri, IT-iști, urbaniști, arhitecți, designeri, artiști, specialiști în psihologie sau sociologie.
Ca și în cazul primului hackathon CitySense, am plecat de la modelul 8 ore peste program pentru o cauză bună și am pus la bătaie bani pentru implementarea prototipurilor celor mai bune idei. Finanțarea oferită de data aceasta a fost de 26.850 lei, iar participanții au dezvoltat concepte privind îmbunătățirea interacțiunii offline în patru direcții:
Conform votului final, două proiecte au fost desemnate câștigătoare și vor primi finanțare pentru implementarea unor prototipuri în Sibiu: Music Hub și Play in It.
Primul presupune crearea unui spațiu de întâlnire și experimentare muzicală. „Music Hub reprezintă locul și contextul întâlnirii între oameni pasionați de muzică, de artă. Profesioniști sau amatori, ei pot împărtăși idei, abilități și experiențe, într-un cadru ce oferă inspirație și creativitate, instrumentele necesare parcursului artistic. Un loc în care se vor naște idei muzicale, formule artistice, evenimente culturale, unde vei putea învăța și vei putea fi învățat. Copil sau adult, Music Hub iți oferă spațiu de încercare – descoperirea instrumentului tău și de întâlnire – a altor oameni care, ca și tine, știu sau vor afla, importanța muzicii în calitatea vieții personale”, subliniază membrii echipei.
Play in It este o aplicație dedicată iubitorilor de sport și mișcare, ce va permite găsirea unor parteneri cu care să practici sportul preferat.
„A fost un concurs de idei. Noi avem un buget pe care îl punem la dispoziție pentru implementarea acestor idei. Urmează ca fiecare echipă în parte să-și facă un plan concret și să vină cu un grafic de implementare. Abia atunci vom putea ști cu exactitate cât costă fiecare și în cât timp vor fi implementate. Părerea mea este că până la finalul anului le vom vedea demarate și implementate în mare măsură”, Ciprian Ciocan, Directorul Executiv al Fundației Comunitare Sibiu.
Celelalte trei concepte dezvoltate până la finalul zilei sunt: Jocuri între generații, care-și dorește să aducă împreună oameni de toate vârstele, care să învețe unii de la alții, respectiv, jocuri și meserii, House of Arts, care propune crearea unui spațiu de întâlnire și creație pentru artiști și Social Hub în casa scării, care presupune revitalizarea unei scări de bloc și transformarea acesteia în loc de întâlnire și petrecere a timpului liber pentru vecini.
De asemenea, în cadrul evenimentului, un participant a prezentat platforma Helpific, ce vine în sprijinul persoanelor cu dizabilități și care a fost dezvoltată în urma unui hackathon similar, din Estonia.
Pentru a vedea mai multe poze de la hackathon și pentru a fi la curent cu evoluția proiectelor vă încurajăm să urmăriți pagina de facebook CitySense și siteul www.citysense.ro.