Când ne-am apucat de Științescu Sibiu 3.0, am dorit ca, prin intermediul proiectelor pe care urma să le finanțăm, tinerii și copiii să experimenteze modul în care funcționează tehnologiile moderne și să înțeleagă cum pot acestea să ne ajute să îmbunătățim calitatea vieții cotidiene. Ne-am propus să-i impulsionăm să treacă din rolul consumatorului pasiv, în cel cu potențial de creator și inovator.
Ajunși la finalul ediției și privind în spate, ne bucurăm tare mult să vedem că am reușit să găsim atât de multă lume bună care a privit lucrurile la fel ca noi și, mai ales, că am avut-o alături în acest demers – fie în calitate de partener al programului, fie în cel de educator. Și chiar dacă deja ne-am apucat să gândim și să punem pe picioare ediția cu numărul patru, dorim să trecem pe scurt în revistă realizările ultimei ediții și tot ce-am reușit împreună.
Direcții, proiecte și educatori
După cum ziceam mai sus, am căutat proiecte inovatoare, care să ajute elevii să arunce o privire în viitor și să-și imagineze ce ne pot aduce tehnologiile moderne, să învețe cu pasiune științele exacte, dezvoltându-şi abilităţile necesare generaţiei de inovatori ai secolului XXI. Am ținut cont și de nevoia de a contribui la dezvoltarea trăsăturilor care vor fi necesare în zona resurselor umane în următorii ani, plecând de la informațiile oferite de diverse cercetări: creativitatea, gândirea critică, abilitățile de soluționare a problemelor complexe sau coordonarea activităților cu alții.
De asemenea, ne-am propus să sprijinim înființarea unei rețele de școli de programare CoderDojo în Sibiu, unde copiii și tinerii să poată învăța să programeze în mod distractiv. Și, nu în ultimul rând, am dorit să acordăm finanțări pentru dezvoltarea organizațională a unor asociații active în domeniul STEAM (știință, tehnologie, inginerie, artă și matematică).
Astfel, cu 125.797 lei am finanțat în total 12 proiecte, la care au participat peste 950 de copii și tineri. 9 dintre acestea au fost selectate în urma concursului de proiecte, 2 granturi au fost acordate Asociației Științescu Hub și Asociației Clubul Micilor Electroniști, în scopul dezvoltării organizaționale, și unul a fost acordat pentru pornirea Dojo-urilor în Sibiu, respectiv, înființarea CoderDojo LittleDragons Sibiu. (În plus, am ajutat să ia avânt, fără a oferi finanțare în acest caz, și un al doilea Dojo – Bumblebees CoderDojo Sibiu).
Pe scurt, cele 12 proiecte arată așa:
Dacă doriți să aflați mai multe detalii despre proiecte, oamenii din spatele lor și rezultate, aruncați un ochi aici.
În ceea ce privește educatorii, am regăsit câțiva prieteni de demult, dar am întâlnit și persoane noi, care sperăm să rămână în preajmă pentru mai mult timp. Printre cei implicați în echipele de proiect au fost pasionați de tech din companii sau ONG-uri, studenți, profesori sau chiar artiști. Deși este greu de cuantificat tot efortul depus, cumulat, împreună au ajuns la vreo 4.297 de ore de voluntariat și câteva mii de amintiri faine și idei crețe, de care ne-am dori să mai auzim.
Mulțumiri
Toate lucrurile mișto de care v-am povestit nu ar fi fost posibile fără sprijinul partenerilor, cărora dorim să le mulțumim mult încă o dată cu această ocazie.
Fondul Științescu este implementat în Sibiu de Fundația Comunitară Sibiu (FCS), în parteneriat cu Romanian-American Foundation şi FFCR împreună cu partenerii locali Visma Software, wenglor, Bearing Point, NTT Data, IQUEST, Smart Bill, Gama IT și Universitatea Lucian Blaga Sibiu. Mulțumim mult pentru tot sprijinul și toate ideile bune!
Ne reauzim în curând, cu detalii despre Ștințescu 4.0. Stați pe aproape!
Foto: Gabriela Cuzepan