logo_fcslogo_fcslogo_fcslogo_fcs
  • Despre noi
    • Ce este o fundație comunitară?
    • Misiune, viziune, valori
    • Board
    • Echipa
    • Standarde și principii
    • Rapoarte de activitate
      • Raport anual 2021
      • Raportul auditorului independent 2021
      • Raport anual 2020
      • Raportul auditorului independent 2020
      • Raport anual 2019
      • Raportul auditorului independent 2019
      • Raport anual 2018
      • Raportul auditorului independent 2018
      • Raport anual 2017
      • Raportul auditorului independent 2017
      • Raport anual 2016
      • Raportul auditorului independent 2016
      • Raport anual 2015
      • Raportul auditorului independent 2015
      • Raport anual 2014
      • Raportul auditorului independent 2014
      • Raport anual 2013
      • Raportul auditorului independent 2013
      • Alte rapoarte
    • Politica de confidențialitate
  • Ce facem?
    • Maratonul Internațional Sibiu
    • Academia de Leadership Urban
    • O comunitate pentru sănătate
    • Fondul Științescu
    • sibian/că
    • Sibiul Verde
    • CitySense
    • Zilele Vecinătății
    • Arhivă
      • 8 hours overtime for a good cause
      • YouthBank
      • Innovation Labs Sibiu
      • Fondul de Burse
      • Căsuța de Lectură
  • Parteneri
    • Companii
    • Parteneri strategici
    • Instituții
    • Mișcarea Fundațiilor Comunitare din România
  • Contact
  • Noutăți
  • Donează
    • Devino reFondator (donație recurentă)
    • Donează one time
    • 3,5% din impozitul pe venit (persoane fizice)
    • Sponsorizări firme
✕

Comunitatea implicată

  • Home
  • Noutăți
  • Uncategorized
  • Comunitatea implicată
Start înscrieri proiecte pentru Maratonul Internațional Sibiu 2018!
10/01/2018
Concurs de soluții pentru mobilier urban ”Ne vedem în Sibiu”
01/02/2018
25/01/2018

Foto: Gabriela Cuzepan

*Acest articol a apărut în nr. 10 al revistei Capital Cultural și pe situl revistei, unde poate fi citit integral.

Autor: Lucian Micu

Lumea se implică! Cel puțin cu impresia asta am putea rămâne, dacă ne-am opri la aprecierile, distribuirile, comentariile, participările și mesajele din mediul virtual. De când accesul la internet a devenit aproape nelimitat, în timp și mobilitate, mirajul ecranelor pare că nu are cum să-și piardă din atracție. Și cum suntem prinși tot mai mult în viața socială virtuală, tot aici ne manifestăm și interesele și convingerile. Ne încărcăm, conștient și inconștient, fluxurile de informații și știri, cu lucrurile care ne plac, ne interesează și ne confirmă.

Din zona asta de confort pe car ne-o creăm, ne alegem tot mai des și petițiile pe care le semnăm, cauzele pe care le susținem, sau grupurile cu care vrem să ne asociem. Și nici măcar asta nu e un lucru rău. Doar că pe internet și opțiunile par nelimitate. Cum să mai reușim să ne canalizăm eforturile spre cauzele care ne sunt cu adevărat aproape sau la care putem contribui cel mai eficient?

Generozitatea și implicarea în online sunt benefice, fără discuție. Dar ce proiecte, idei și acțiuni reușesc să adune energii în jurul lor și în offline? Am vrut să aflu cum arată acum, la final de 2017, implicarea comunității pe plan local, motiv pentru care am stat de vorbă cu Ciprian Ciocan, directorul Fundației Comunitare Sibiu.

 

Începând cu anul 2012, Fundația Comunitară a reușit, mai ales prin intermediul maratonului, să ofere vizibilitate proiectelor comunitare sibiene. Se poate vorbi, aproape 6 ani mai târziu, de o evoluție a numărului sau a calității proiectelor? Pentru ce își mai unesc forțele sibienii?

 

Ciprian Ciocan: 6 ani mai târziu lucrurile arată destul de diferit într-adevăr. În primul rând că în 2012 erau doar o mână de ONG-uri care aveau un profil public, în timp ce astăzi probabil discutăm de 10-20 de ONG-uri care sunt recunoscute – aș zice că sunt aproape branduri. Sibienii își unesc forțele, așa cum e normal, în primul rând pentru ajutarea acelora din comunitate care nu se pot ajuta singuri: bebelușii născuți prematur, animalele fără stăpân sau copiii cu autism. În același timp însă, ne face plăcere să vedem în fiecare an tot mai multe proiecte despre viitorul educației și proiecte interesante care ne leagă de tradiții din mediul rural așa cum au fost proiectele “Bivolița contraatacă” sau “Torcălăii” în care niște tineri s-au gândit să ne reamintească cum se poate prelucra lâna, care acum din păcate nu mai este valorizată.

Foto: Gabriela Cuzepan

Foto: Gabriela Cuzepan

Care ar fi  indicatorul pentru Fundația Comunitară, că și-a îndeplinit misiunea? Ce ar trebui, la modul ideal, să funcționeze de la sine, după impulsul dat de voi?

C.C.: Cu siguranță Fundația Comunitară nu și-a îndeplinit misiunea, ea fiind în primul rând una pe termen lung. Ce ne-am propus atunci când am fondat-o alături de colegii din grupul de inițiativă, a fost să punem la dispoziție sibienilor și comunității o resursă (de finanțare, de know-how, de încredere) care să dăinuiască. Desigur că în cei 5 ani de activitate, deja am lansat o serie de inițiative care au rezultate vizibile. Maratonul cred că a reușit să modifice obiceiurile sibienilor, generozitatea pe care o vedem în fiecare an cu ocazia evenimentului a devenit deja o tradiție, într-o cultură (și mă refer aici la cea românească în primul rând) care nu era neapărat prietenoasă cu donațiile. Toată lumea ne spunea atunci cât de bună e ideea cu semimaratonul, dar că nu cred că lumea va da bani pentru așa ceva. La prima ediție am considerat suma de 30.000 lei un mare succes. Între timp, suma strânsă a crescut de peste 15 ori, deci schimbarea este evidentă. Spiritul de inițiativă (curajul de a iniția proiecte), voluntariatul sau implicarea în educație a companiilor a specialiștilor din IT sunt alte schimbări importante. Și nu mă refer aici doar la proiectele noastre. Multă lume zice, oarecum peiorativ, că participarea la maraton a devenit o modă. Supralicitez. Am lansat o modă a implicării în comunitate.

 

Politicienii locali par a nu se pune de acord despre locul și sursa de finanțare pentru  construcția unui nou spital public în Sibiu. Am putea să-i spunem o competiție de idei. Există în societatea civilă o concurență asemănătoare? Există grupuri de interes divergente în Sibiu, în afara celor politice?

C.C.: De regulă…

Articolul integral poate fi citit aici.

Related posts

11/11/2022

Hai la prima ediție de How to sibian/că


Read more
11/10/2022

Ana Bugneriu este noua Directoare Executivă a FCS


Read more
05/10/2022

Cum a fost la ALU 2022?


Read more
20/09/2022

Oferim până în 15.000 lei pentru ca să deschizi un club de robotică și programare într-o școală de cartier


Read more

Noutăți

  • 0
    Cine va face parte din echipa ALU 2023?
    07/03/2023
  • 0
    Pentru ce alergăm la maratonul din 2023?
    20/02/2023
  • 0
    Câștigă un loc la cea de-a doua ediție a Academiei de Leadership Urban
    16/01/2023
  • 0
    Ai o idee de proiect? Aplică până în 10 februarie
    10/01/2023
  • 0
    777.838 lei strânși pentru 34 de cauze la MIS 2022
    16/12/2022
O comunitate vie, în orașul din care n-ai mai pleca
Fundația Comunitară Sibiu, CIF 30885877


Pentru donații:
RO72RNCB0227130116020001 deschis la BCR Sibiu
sau online aici


Copyright ©2023. Toate drepturile rezervate.
Manage Cookie Consent
Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combină cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urmă folosirii serviciilor lor.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Permite selectia
{title} {title} {title}